AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.819

BMW M6 -inte längre vänsterfilens konung

Sida 2 av 2
Det vart några här på forumet som skratta åt mig när jag sa att det finns 12-kolvsok till bilar. visar bara att autopower´s forum guru´s inte kan allt ;)

Maximum size and state-of-the-art materials characterize the BRABUS high-performance brake system of the ROCKET. The front axle is fitted with vented ceramics discs in size 375 x 36 mm and 12-piston aluminum fixed calipers. The rear axle features steel discs in size 355 x 28 mm and 6-piston aluminum fixed calipers to round out the powerful and fade­resistant brake system.

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
Det är väl som att svära i kyrkan men färgkombon på M6:an får mig att tänka på en av de där små Pokemon monstren ....

För att ytterligare visa vilken ignorans jag har på vad som är snyggt eller inte kändes M6:an bakifrån bättre än framifrån. Hursomhelst någon fan av tvåfärgade bilar varken är eller kommer jag att bli.
Schintzer's M6 var ju riktigt ful från alla håll :-/ Jag gillade däremot MB'n..
svavelvinter
"Brabus är fantastiskt feta.

Hur många bilar gör 0-300km/h på under 30s?"

citerar Micke, okej nu snackar vi hyffsade orginalbilar (eller nåt?) men jag måste bara inflika Reidar från import-tunings silversupra, som klockade 15,9 sekunder 0-300 :)

DET är maffigt, fy fan va sjukt...
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Fantastiska siffror (på pappret), men mest imponerande finner jag 0-200 km/h-tiden på 10,5 sek. Det är lika lång tid som 730'n behöver till 100 km/h. Upp till 300 km/h hinner man ändå bara en gång om året eller nåt, så tiden till den farten är av mindre relevans. Men det är säkert bra att ha resurser när man glider fram i 200 km/h och ser att det blir trångt framöver. Det är säkerligen lättare att lösa problem med gaspedalen än bromsen med den bilen. Om nu väghållningen matchar hästkrafterna vill säga...
Jänkarna håller visst på med nåt också:
Länk
Inte så illa...)

FP
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
en kompis till mig har en slk 32amg han känner folk på brabus dom trolla med hans bil nu har han 404 hk på bak hjulen fy fan vad den går,han hänger med det mesta i både låga å höga hastigheter har åkt med han i 290 helt sjukt bil :)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Här är Saleen s7s sida: Länk
Det är f.ö. bilen på gilette-reklamen. Riktigt läcker.

///BMW - Was sonst!
Snygg är ju Mercan, men kanske lite "over the top".

Länk

Jag har alltid imponerats av Brabus monsterbyggen, men CLS är så förbannat ful att de kan trycka ned vilken motor som helst i den - den väcker ändå inget habegär.

En Brabus EV12 däremot, en sådan hade jag inte tackat nej till :) Stod länge och dregglade över den i Frankfurt igår.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Jag tycker Saleen ser ut som typ Honda NSX. Föredrar Koenigsegg alla dagar :) Frågan är hur länge det dröjer innan de lanserar något ännu värre än CCR... deras nisch är ju att vara värst.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Olof,

Finns redan: Bugatti Veyron 16.4, uppmätt till över 400 km/h.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Desto större anledning att lansera en värre modell alltså :)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Här är ett filmklipp på en Skyline som gör 0-200 på under 10 sec, och 0-300 på 19 sec. Slå det om ni kan =) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.