|
|
|
|---|---|
|
tja! har en 325i e30 -88, som reagerar väldigt segt på gasen. står man på tomgång o bara trycker till på pedalen, så går motorn ner i varv en hundradels sekund först och sen gasar den upp i varv... varför blir de så? ska göra en full service snart på bilen. men ja tänkte bara höra om någon vet direkt varför den reagerar segt på snabbt pedal tryck.. tacksam för svar! ** " BMW - Vägarnas Konungar " ** | |
| Har samma fenomen på min -89. är Oxå lite fundersam på varför den beter sig så. | |
| Hade likadant på min 89a. Men har stoppat ner 325 motor nu så får se om problemet kvarstår ;) (inte provstartat ännu) | |
|
okej!.. men äre ingen som har hört talas om problemet? alla som sett de här inlägget? aldrig någon som varit med om samma sak? väldigt tacksam för svar! ** " BMW - Vägarnas Konungar " ** |
|
|
Testa med att hälla i en bra rengörare till hela motorsystemet i tanken. typ k-sprit i tanken. berätta gärna om det funkade sen. hade nämligen en volvo en gång som gjorde det du skriver och så testade jag det och det funkade. du får köra typ ett par tre kilometer innan det har bladats riktigt. MVH vbgtony |
|
| Spjällägesgivaren kanske, skitig LMM .. ? | |
|
hmm okej, men måste de vara k-sprit? de finns ju sån där STP som rengör motor kanalerna.. går de inte med sån? för den häller man i tanken ju. vart sitter spjällägesgivaren? tack för svar grabbar! ** " BMW - Vägarnas Konungar " ** |
|
|
nästan bättre med stp rengöring MVH vbgtony |
|
|
Har precis samma problem på båda min bilar... _______ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.