AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.013

Fixa avgasvärden ?

Be
51
Beemer4ever
325 coupe -93
Vad är det man ska hälla i tanken för att avgasvärdena ska bli bättre, och hur mycket ? Ska nämligen besikta på fredag å värdena var på gränsen förra året men den kalrade sig. Men dom lär ju knappast ha blivit bättre nu ett år senare om man säger så.
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Vilka värden var det?

Skulle tro att det är HC'n.

Du har inga planer på att ev fixa till motorn så att dom blir bra? Kan ju vara allt från läckage till sliten kat/landbasond.

Exempelvis kan hög CO bero på läckage avgassystem, insug, HC kan bero på misständningar, bensin i oljan.

Men men, du kan hälla i en skvätt K-Sprit i tanken innan bes.

Byt olja innan också, blir inte sämre av det, HC kan sjunka rejält då.

Spraya runt lite startgas och se om motorn påverkas, hittar du läckage - åtgärda.

Newbie på BMW
Be
51
Beemer4ever
325 coupe -93
Har nyligen bytt olja, så det har jag ingen lusta att göra.
Ska inte börja renovera motorn heller.
Vill bara att den ska ha en chans att gå igenom sista gången jag besiktar den.
Ska fixa några småsaker sen ska skiten skeppas iväg till nån annan stackare så jag slipper se den !!!
Tanka 80% E85 så går HC-värdet ner, då klarar den besiktningen. Gjorde själv på detta viset med min 320 coupé -93 efter tips från Autopower-panelen.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Hälla i 80% etanol på en gång kan väl inte vara bra, vad jag läst skall man börja med 10% och sen öka sakta. Tips som varit uppe här tidigare har varit, lite bensin och ett par flaskor K-sprit.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.