AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
948

BMW Originalförsäkring Buffel o Båg?

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Fick nya försäkringsbrevet på bilen idag. Snacka om höjning.
Vårt kära originalförsäkringsbolag lyckades att klämma till med en fördubbling av premien per halvår.
Ägnade några minuter åt att hitta andra alternativ och fann snabbt att Länsförsäkringar och Salus Ansvar erbjöd mig samma omfattning och självrisker. Skillnaden var dock att de erbjöd mig samma pris per HELÅR som BMW Original gör per halvår.

Snacka om att spela bort sig på marknaden som det bästa alternativet för oss BMW ägare.

Någon annan som ser samma sjuka utveckling på premiesidan?
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
är kanske inte så konstigt mtp att X5:an är så stöldbegärlig. Var det inte ung. var 3:dje BMW som stals som var en X5?
Misstänker också att denna höjning gäller särskilt X5.
Länk
Verkar som att denna bil är i den undre världen just nu...
För de BMWs jag haft har alltid originalförsäkringar varit bland de billigare alternativen.
(Rättelse) Skall stå: "Verkar som att denna bil är het i den undre världen just nu..." och inget annat.
:-)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Vet inte om jag kan köpa teorin om att det enbart skulle bero på X5:ans uppgång i listorna över begärliga bilar.
Stöldstatisktiken är tillgänglig för alla bolag och prisjusteringar brukar komma ganska gemensamt för bolagen när det gäller liknande fall.
Har gjort liknande jämförelser med andra BMW modeller och tyvärr håller trenden till BMW original/IF :s nackdel i sig.

Och jag kan bara hålla med om att BMW Original varit billigt alternativ då det här är den 5.te vagnen jag haft försäkrad via dom. Men det är nog historia som det ser ut nu.

För egen del handlar det också om att jag uttökat skyddet med larmat och TV-övervakat garage, larm med spårsändare och andra åtgärder för att öka min säkerhet.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Betalade nyligen och fick ingen höjning av Bmw orig. försäkring.

mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har också nyligen ringt runt alla bolag när jag skulle teckna försäkring på min 530 och Originalförsäkring var billigast. Samma sak när jag kollade på en 3-serie för några veckor sedan.

Däremot har Originalförsäkringar tidigare varit dyrare för mig än t ex IF när jag kollat.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.