|
|
|
|---|---|
|
Ja, kärran min börjar visa lite tendeser till ökad spårkänslighet och vibrationer i lite fart. Börjar alltså bli dags att skaffa fram lite bussningar. Kikade på 'Need for speed', dom har ju bara 1 par bussningar (främre bussningarna bak), det bör ju vara fler bussningar än dom i chassiet va? var hittar man detta? Förutom BMW då.. Eller har BMW varit kluriga och sett till att man byter hela länkarmar ist för enbart bussning? (Notera: Ironi med klurig) | |
|
Läst lite, kanske är så.. verkar vara en jäkla massa "stabb stag" (stabeliserings stag) på chassiet. När bilen börjar kännas lite "sådär", vibrationer i högre fart, vad ska man ta till för medicin tro.. - Powerflex bussningarna som Need for speed har - Byta i stort sett alla stab stag (fram & bak) - 4 hjuls inställning Borde funka? :) Stab stagen är ju i hög grad förbrukningsvara, vet att Ford (spec. mondeo) äter dessa som godis, får ofta in Mondeos med glappa framhjul m.m. då dessa gett upp.. Har inte råd att byta massa saker som troligen inte påverkar det hela, så, tips om vad som smartast att byta först vore tacksamt. jag tror ändå på stab stagen fram/bak först av allt o se om det blir bättre. För det är inte några KLONK eller BANK i bilen, utan bara ytterst små vibrationer. Enligt vad jag kan förstå så ska det klonka o ha sig när bussningarna bak gett upp, å så är ju inte fallet. Newbie på BMW |
|
|
Jag har fått hem mina bussningar från Need For Speed. ---> Länk ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| mekonomen kan beställa powerflex bussningar till bmw annars så har motornord i sundsvall dem på hyllan... det finns 4 eller 6 bussningar till bakvagnen tror jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.