AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
997

Så där sista turen detta året.

Skruvade upp mina HR idag ca: 2,5cm för att komma in på bilprovningen det var med nöd och näppe att det gick. blankt papper blev det också. Trots Coilovers, stoptechbromsar kjolpaket, avgassytem, påklistrade skärmblinkers 18" fram med 235/35 och 225/45 17" bak(icke lagliga de andra) Sen liten tur i stan nercabbat kallt som fa... men men det är ju snart sommar igen. därefter rakt in i garaget för uppdatering inför säsong 2006.

Så nu står den avställd i garaget. och modifieringarna har på börjats, nästa år skall den jv..a i mig vara ute i tid. Skall ha lite mer marginaler än detta året är det tänkt. Samt jaga lackerarn och leverantörer med skärbrännare det skall inte behöva ta 2 månader för att lacka en liten Z3 eller över ett halvår för att få ett kjolpaket där airducts och fästen fortfarande saknas. ser fram emot en lång mörka och kall höst/vinter med många timmar i garaget.

Mvh D:son

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Trodde nästan jag skulle bli först, ställer nog av i nästa vecka.. Skall bara terrorisera Masten i Varberg kommande helg och ta sista BMW CS träffen på måndag. Det får bli en tur förbi Skara nästa år då för att kolla in Besten, låter spännande.. Några bilder ännu??
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Ställa av redan nu? :O Jag ska hem till Estocolmo om två veckor och köra lite, men det lär inte bli avställning förrän tidigast 1 november. En fin höstdag är det alltid trevligt att vara ute och köra lite, värmen i Z3 är ju trots allt effektiv.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Ska bara besikta min den 21:a september sen ställer nog även jag av för i år.

Mvh Henrik
Inga nya bilder tyvärr bara de gamla på garaget
Länk
Har väl hänt lite sedan dess kromade roadsterbågar lite stereo och små plock. men det är nu det roliga börjar. härefter blir det locket på (kanske några dumma frågor om tips och råd, nått gruppköp) Men annars blir det låg profil. Elmia 2006 here we come. får se hur långt plånboken räcker, ideérna är många och vilda.

so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Låter härligt det D:son. Vräk på så mycket det går och försök hålla dig så det inte blir osmakligt, fin linje men det går =)

Hittar du på något roligt gruppköp är jag inte sen att hänga på.

Mvh Henrik
Du kan vara lugn Soda smakfullt skall det vara. är ju trots allt cabbe och bmw. och jag bakar inte pizza, så herrejössesvingar och discokulor går bort.

Ställa av redan?! Finns ju mycket säsong kvar.

/Fredrik
Fick du några kommentarer på Stoptech bromsarna eller missades det helt enkelt?

Jag kör också med stoptech och vet inte om jag ska försöka köra igenom med bromsarna monterade eller inte.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skall spara lite deg till våren, behövs en del fix på bilen och en tidig avställning hjälper till ordentligt. Har införskaffat en tokrostig MB200-85 för 300 spänn.. :-) Lite lite tråkigare än gamla 530dA-04...

Förhoppade förändringar till våren:

H&R Coilover-kit
H&R Kränghämmare
Nya bromsar (Brembo??)
Ny koppling (Typ sinter?)
Inmonterad stereo :-)
Motera G-Power body-kitet
Lackera noga valda delar av inredningen
KN Openair filter (om ej nedanstående)

Och om lyckan står mig bi;

Kelleners motorkit, kamaxlar, grenrör, luftfilter mm

Inga kommentarer om bromsarna eller ja inga negativa iallafall. vart lite rädd är ju trots allt helbilsgodkännande, och det finns ju en del att klaga på men de tyckte det var kul med nått annorlunda som omväxling. Fråga om han kunde vara lika tillmötesgående nästa år med överladdning men det skulle bli svårt, men nu rullar den ju ett år framåt förhoppningsvis skall jag klara mig nästa sommar utan ombesiktning men man vet ju inte, finns ju en del sura poliser.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Någon som vet vad man kan modifiera på bilar som saknar helbilsgodkännande?? -97 var väl sista året för BMW utan detta??

Har Ni sura poliser borta i Bert-land??

D:son: Kollade in bilderna. Nice!! Är det fronten från MH-GTR gänget (som även Micke Xx, minns ej namnet förfogade över). Den ser fet och läcker ut men skulle behöva lite mer "kjol" baktill. Jag monterar G-powers reardiffusor (plus resten av Bodykitet) nu i höst, kanske vore något? Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
För att återgå till rubriken. Nu är bilen nyservad (8.400kr för en INSP 1!?!?!) och nyvaxad. Bara turen till Mastenland och sista träffen på Brostugan på måndag, sedan blir det avställning på lackfirman för vinterns mod...
MH-GTR är inget "gäng" utan 1 person, Manuel.
Micke Svensson har en likadan på sin luktgrans Z,och den kommer också från Manuels gjutform.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ok, sorry.. Manuel. Såg Mickes svarta åk på Bilsportsmässan förra året. Klart läcker front, änu bättre live.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Tidig avställning måste jag säga ! Kör själv minst två månader till , innan vinterbilen köps ... suck

MVH TONY
Caspar: front, bak, sidkjolar och framskärmar kommer från MH

står väl lite i denna gammla tråden om bygget. Länk

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Apropå Mani, har försökt maila honom men inget svar. Någon som har hans nummer? Maila eller PM:a det gärna i så fall! :D

Mina planer i vinter är inte så stora då jag ska köpa ytterligare en bimmer till hösten. =)

Men har fått erbjudande att ställa ut på Elmia till våren så lite till måste det pillas, bla. så finns funderingar på mer bas...

/// Viktor

Mer mos till folket
ViccoA: Manuel har en annons på börsen med kolfiberinsug kolla hans nummer där.

den gubben går till den gubben, oj oj, lite trassligt här....

Har inte hunnit med så mycket än, jobbat övertid hela veckan även idag så bilen har kommit lite åt sidan, började i onsdags men har inte hunnit många timmar i garaget än.

La upp några bilder på www.200sx.kicks-ass.net/thoern finns i mappen martins Z3.

jävla forum, går inte editera

den gubben går till den gubben, oj oj, lite trassligt här....

Har inte hunnit med så mycket än, jobbat övertid hela veckan även idag så bilen har kommit lite åt sidan, började i onsdags men har inte hunnit många timmar i garaget än.

La upp några bilder på Länk finns i mappen martins Z3.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.