AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.533

Däckrazzia denna vecka, någon som har blivit stoppad?

Sida 3 av 3
Paap Reeder
Frifart ... du resonerar enligt: ju fortare jag kör desto mindre chans är det att jag och älgen eller knatten befinner oss på samma plats samtidigt.

Låter bra i ord men matematiskt är det fel eftersom de båda händelsernas tidskontanter är oberoende variabla.

Kvar blir att det är statistiskt lika stor chans att träffas om man kör 1 kmh eller 250 kmh och älgen står och skiter på vägen eller jagar en brunstig älgko över vägen som den precis fått för sig att skruva på.

Således det blir träff.... men ju saktare det går desto mindre skador blir

MVH /// Paap R
parolof
tror att du har gått över FF's horisont nu:-)
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Bra däck är det viktigaste på en bil efter bromsar....Bara dumt att intala sig att det går lika bra bara man håller avstånd m.m vid omkörnig av last bil då?Ska man ligga i 80 i 15 mil bara får att man inte kan köra om en lastbil??Det är lika dumt som att skicka på merca 190d belägg på en porsche 928 som min fd granne gjorde!!?
Köp nya däck!!

Mpower
re
169
reference
330daT -02
hahaha vad ni diskuterar, köp nya jävla däck era luffare, har ni råd med dom bilarna ni har så har ni väll fan råd med riktiga sulor!

Däcken är livsviktiga.

tänk om ni blåser på med ett 205/55-16" i typ 180 blås (inte så ofta men ändå)

åsså HUXFLUX får man framhjulspunka på ett av sina nötta däck, då ångrar du dig nog :)

eller när du bränner över grannens ungar... eller frugans katt
re
169
reference
330daT -02
[ eller när du bränner över grannens ungar... eller frugans katt ]

ni fattar vad jag menar, är lite bränd ;)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag säger bara akta er för mig för jag kör på slitna sommardäck och stenhårda, torra vinterdäck som är 20 år gamla .-)

Jag kommer säkert ha ihjäl 12 katter och 3 småungar i år där jag far fram i helt lagligt tempo och håller stora avstånd. Med godkända bra däck skulle mitt tempo åka upp och då skulle olycksrisken garanterat bli högre så skärp er!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.