AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.534

Däckrazzia denna vecka, någon som har blivit stoppad?

Sida 1 av 3
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Enligt Aftonbladet skulle det varaen stor riksomfatande däckrazzia denna veckan, någon som har märkt av det eller blivit stoppad?

Själv har jag inte sett ngt alls.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Den var på något ynka ställe här uppe i norr, under förra veckan. =)
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Riksomfattande i Norrland jaa

BMW e lag
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det har delats ut en massa lappar med "Köp 4 Goodyear däck betala för 3" över hela Sthlm. Det är typ det ända jag har sett i däckväg den här veckan.

Tips på något bra G Y däck någon? ;)

Goodyear Eagle F1 GS Fiorano eller Goodyear Eagle F1 GS-D3 ?

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har kört 35 mil i västra Sverige denna vecka, har inte sett skymten av nån polis.

BMW CS #5206
Polisen stod vi stora rondellen i Uppsala imorse vid 10-tiden.
Det stod en stor skylt där dom hade skrivit "Däck razzia", fick mig ett gott skratt iaf.

///Schumi
De har haft samma i Finland förra veckan, även om M5'an gick igenom besiktningen med berömmet: "Helt otroligt fint mekaniskt skick alltså" så skulle jag inte gilla att åka fast i en flygande besiktning av mina bakdäck!

De är slut, men besiktningsmannen var snäll ock mätte rätt långt ut på sidan, han rekommenderade mig dock att byta så snart som möjligt. Drog en liten vit lögn... Ja jag har ju beställt, men denna årstid är det svårt att få tag i så breda däck:) Nå vinterdäcken ska på snart, det får bli nästa år att köpa.

Länk

Paap Reeder
.... he, he .....har ställt på M535:an på sprillans nya TRX.

Medans länsman mäter mönsterdjup .... fräser jag på med öppen LMM!

MVH /// Paap R
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jodå mellan Västmanland och Södermanland så står de, jag hade tur, har 4 olagliga däck varav framdäck med cordväv som håller på att titta ut :-) men jag har tagit reda på en annan väg hem så nu slipper man razzian, iallfall just den som står just på den platsen. I fortsättningen kommer jag att lägga 4 däck i bilen och bara säga att jag just ska åka och byta, sedan får de säga vad de vill.
DA
245
DANIEL.KARLSSON
318d Touring -10
X3 3.0i-04
523iT-00
850ia-91
850ia-90
320icab-91
2002turbo-74
M2-75
2002tii-73
2000touring-72
2002-75 2st
2002-69
"frifart" Ja det verkar ju vettigt istället för att lägga på dom
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Finns ingen som helst anledning att slänga på halvdåliga godkända sommardäck som man dessutom måste kränga på fälgarna också dvs ta loss de nuvarande sommardäcken när det endast är ca 2 veckor kvar innan man får byta till vinterdäck. Vinterdäcken är fräscha men tyvärr dubbade.
Dubbat is the shit! - Som vi brukar säga här i Norrland...
Enda poliserna jag sett denna veckan var utanför alvesta i går men som tur var inriktade dom sin kontroll på timmerbilar.
Pojkvännen blev stoppad av polisen i måndags kväll vid 22 tiden vid Kalmar-rondellen i Växjö. Det var nykterhets-, körkorts- och däckkontroll.

om cordväven syns så är det bara att hävda att det är egyptiska snödäck.
.....eller hävda att det måste vara fabrikationsfel på däcken.
"Jag kom just från däckverkstan, köpte däcken precis o då måste de ha slitis ut på denna korta sträckan jag körde hit"
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Stoppad 2 gånger med lastbilen i västra göta o ena gången fick en V70(trktor) ägare lägga ut 1200kr för hans blanka däck!!!
Ge
639
George.K
330ci - 02
I Skövde vet jag att det har varit lite kontroller.
En av våra anställda åkte dit för att han hade blanka däck, kommer inte ihåg hur mycket han fick böta.
Brorsan och min mamma åkte dit samma vecka på att dom inte hade på sig bältet, det är 600 kronor för det va?

Så kontroller har det allt varit, i SKövde ialla fall.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Eller helt sonika köra över poliserna och skratta :-)
"Eller helt sonika köra över poliserna och skratta :-)"

Visst. Bara att gasa på. Poliserna kommer från en planet där de föds upp just för att vara elaka och dryga och bötfälla stackars BMW-ägare som inte ids köra med tillräckligt mönsterdjup.

De flesta BMW-förare klarar sig med att köra på korden, och även om de skulle få sladd eller vattenplaning kan de styra upp bilen och undvika att braka in i en bil fullastad med barn.

Polisen är ganska omogen när de är ute i trafiken och kollar mönsterdjup, nykterhet, fart med mera. Bättre att man monterar upp 10000 kameraskåp så kan de sitta inne bakom sina skrivbord och spela tetris.

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Pressinfo: Preliminära resultat från däckrazzior

Se följande länk, ganska intressant med resultaten : Länk

///Foppa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.