AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.175

Kamrem strul

Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Lämnade in bilen idag till verkstaden och fick nyss meddelande från dem: Kamremmen nästan av och kamremshuset fullt av gummismul från den.
Vad kan det bero på att remmen slits så in i helsike? Remmen och rullen bytt för 1000 mil se´n / Peps
an
643
anlima
735iA -87
För hårt sträckt, skada på drev eller felaktigt monterad.
Troligtvis det sista,,,

Det var för lite mil på det snöret.

/Mats
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Det var Biltema rem och spännare. Hade tidigare pga dålig gång låtit BMW-group Solna titta på den och de konstaterade att remmen och rulle satt schysst och med rätt spänning. Talade med Biltema och reklamerade delarna men fick som svar att det förmodligen var fel spänning på remmen och därav att spännhjulet vikt sig vid axelinfästningen. De hade ingen som helst lust att leverera några nya delar trots att delarna bara var 8 månader gamla, än mindre lust att betala för den nyuppkomna verkstadskostnaden.
Beslutet från dem var inte överklagningsbart utan de hänvisade till allmänna reklammationsnämnden om jag inte var nöjd. Hur fasen kan de tro att man kan vara nöjd efter ett sådant beslut????? Aldrig mer delar av dem!!!
Lev väl. / Peps
Det har alltid varit så, och kommer säkert alltid att vara det, att man får det man betalar för!

Är du missnöjd och vill tjafsa om 400:- kontakta då ARN....
Högst osannolikt att det var fel på remmen...Har monterat feltalet remmar/spännrullar på M20 från Biltema o aldrig råkat ut får nåt liknande...
Jag säger som Biltema i detta fall:Felaktigt monterad rem alternativt att man fått kamremskåpan på sniskan eller så....
En ny rem som e defekt brukar allt som oftast smälla va tämligen omgående....Du borde ha hört att det "sjunger" om remmen för den måste ha varit tok-spänd...Kan vara nåt oljeläckage eller liknande som "löst" upp remmen...Gummi+olja = Ingen hit

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
viktigt att göra rent kuggarna ordentligt när man bytar rem,bytte på en ford en gång,ett tag innan hade den varit inne på just ford och fått en ny rem,höll inte länge,dom hade helt enkelt skitit i att ta bort gamla rester av rem!har även bytt på en volvo som var servad på bilia innan,dom hade monterat en rem med raka kuggar på hjul med runda kuggar!!har även köpt spännrullar ibland som har varit sneda!!mycket viktigt att kolla det,sen är remspänningen väldigt viktig.köp en bil med kedja nästa gång.själv hatar jag allt vad kamrem heter!när man byter rem på en nyare framhjulsdriven bil blir man både ledsen och förbannad,det är helt enkelt inte gjort för att mecka med.

Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Fick ett telefonsamtal i dag från Biltema-butiken som delarna var köpta på.
Flera av butikerna är tydligen privatägda och så är även "min" butik.
Biltema i Linköping står på sig och ersätter ingenting men ägaren av butiken tycker det var kymigt så han står för kostnaden av nytt material och verkstadskostnaden.
Hatten av för honom och jag får tusenlappar över till annat kul!
/ Peps
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
han borde ju nästan få en tårta!!!!!!!!!!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.