|
|
|
|---|---|
|
Hejs Har köpt bil, & den har tidigare (läs 1998) varit promotionbil för BTCC, därmed har den en hel del stora klatshiga vinyl / klistermärken både här & där. Dom har alltså suttit på bilen i 7 år. Hur går man enklast till väga för att avlägsna dessa? Kan man få den underliggande lacken att överrensstämma med resten av biln, den är ljus silver metallic... Tacksam för tips & tankar | |
|
Dekaler som suttit så länge har iregel skadat klarlacken med sitt lim. För att få bort dom enklast är det väl värmepistol och tålamod som gäller. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det lät ju inte så muntert.... | |
|
Mitt råd får nog bli att vända dig till en dekalfirma som har lösningsmedel samt värmepistol osv för ändamålet. Jag vågar dock satsa pengar på att dekalerna kommer lämna en annan nyans även efter grundlig polering. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
bustorp |
Har du otur så kanske det inte går smidigt med värme heller. Har dom suttit så länge så kan dom vara så uttorkade att dom smular sönder, ungefär som ett gammalt skattemärke. Då kan det ta väldigt lång tid och väldigt mycket tålamod. Väldigt stor risk att du repar under arbetets gång föreligger också. Att lösa klistret brukar gå bra med cellulosathinner. Arbeta snabbt då det inte är någon hit med thinner på lacken en längre tid. Har du en jäkla tur och klistret har varit vattenbaserat så kan det klara sig från missfärgning, däremot är lacken där märkena varit helt repfri (om nu märkena sattes på ny bil) vilket kanske inte resten av bilen är, vad vet jag. En viss blekning kan också förekomma. Det är bara att hoppas på det bästa.......... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Usch, man vet ju inte om man ska låta det vara eller börja peta i det....kan ju se hemskt ut om det inte går att få bort snyggt. Ska lämna till Stockholms Bilvård så får dom kika på det. Tack för alla tips! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.