|
|
|
|---|---|
|
Skall köpa vinterdäck till 330in nu. Kommer att ha dem på M68 fälgarna som jag har till sommardäcken nu. Har redan fyra 225/45*17 däck som ligger. Dock så är ju framfälgen 7,5 tum och bak 8,5 så jag tänkte sälja alla fyra och köpa två 215 samt två 235or. Frågan är då. Vilken profil skall det vara. 45 på 215 och 40 på 235 eller? Funkar det med 45 på 235orna också? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! | |
|
Mitt tips till dig får bli att använda samma dimmension runt om till vinterhjulen. Framförallt pga vinteregenskaperna blir bättre med samma dimmension runt om. 225/45/17 fungerar runt om på M68 fälgarna, dock är det ett gränsfall bak. Fälgkanten och däckets "fälgskydd" hamnar iregel kant i kant och de räcker o nudda trottoarkanten för att skrapa fälgen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kommer ju se mkt tokigt ut i så fall...däcken lär ju inte få samma egenskaper heller om man tvingar på ett 225däck på en 8,5tums fälg.. Dock så skulle jag ju vilja ha samma runt om ..men det lär ju inte heller så nå vidare ut :-( En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Eftersom jag kört på denna konfigurationen så vet jag att det inte ser mycket tokigt ut. Du lär få mer eller mindre exakt samma väguppträdande med en 7,5 som med en 8,5 tum bred fälg på samma däcksdimmension. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag kan tillägga att Bmw kör själv 225/45/17 på 8,0 tum bred fälg som standard. Den halva tummen känns som den kan kvitta. Dock hamnar som sagt fälgkanten oroväckande nära däckskanten. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ok..får se hur det blir då. Vill gärna ha ett lite bredare däck än 225 på en 8,5tums fälg..men men...tack för tipsen i alla fall! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.