|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har haft ett mindre roligt problem med min 320 86:a ett bra tag nu. Det har kommit och gått, men har alltid gått ut på att bilen inte startar. Den tänder inte till ens. Ibland startar den dock och då går den dåligt, bluddrar och stannar till slut. Jag har kollat och bytt tänddelar, kollat bränsletillförseln osv. Men så en dag såg en kompis till mig hur det slog gnistor vid fördelaren när jag försökte starta bilen. Jag lokaliserade gnistorna till att gå mellan en slang som går mellan vattenpumpen och insuget och själva bunten med alla tändkablar + kabeln till tändspolen. När bilen gick (om än dåligt) råkade jag röra vid gummislangen och fick en stöt som hette duga! När jag lyfte upp slangen bort från tändkablarna startade bilen hur lätt som helst och går nu som en klocka; inte en misständning! Min fråga är vad det är som har hänt? Jag har mätt alla tändkablar och de har det värde som de ska ha (runt 6 kOhm). De ser hela och fina ut, och värdet ändrar sig inte oavsett hur mycket jag drar i dom. Kabeln till tändspolen har jag inte mätt, nån som har ett värde på var den ska ligga? Tacksam för all hjälp! | |
parolof |
har du bytt tändkablarna? Isoleringen verkar vara trasig |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.