|
|
|
|---|---|
Juhas 530i |
Kollade oljepumpen en månad sen och bytte då förstås olja. Nu har jag kört 300 mil och fick tömma i en liter. Tycker det är lite mer än det borde vara. Jag kör mest på motorvägen, håller sådär 140 km/h i snitt. Det händer att jag måste köra förbi norrmän som blockerar vänsterfilen med sina 520:or och leksaksmercor, då petar jag in fyran och drar växeln helt ut. Med andra ord kör jag alltså som ett svin. Men då kanske bilen bör dra lite olja eller? Han ryker inte blått. |
|
Min drar inget. (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) Mvh Roger |
|
|
min drog inget heller. Tror att upp till en liter per 100 mil klassas inte som onormalt. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
rsarits |
Fyller mellan ½ och 1 liter mellan oljebyten (1400mil) |
|
Ingen dom 400 milen jag har haft min bil. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Inte en droppe får den mellan oljebyten , men vist försvinner det lite olja. Det ska försvinna olja ca 1 liter på 1000 mil har jag läst någonstans hoppas att den uppgiften är rätt. Oo=[][]=0O Länk |
|
|
Inte en droppe . MVH-V8 |
|
|
Min får inte heller någon ny olja mellan bytena,en liter på hundra mil är typ normalt... Så "Juhas 530i":Du behöver inte vara skraj,lätta på gasen lite(trots norrmän på vägen)där har du det mesta av din oljetörst! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Min drar inget, samma nivå både efter och just innan service. Mvh Björn |
|
| min drar inte heller något, ligger på samma nivå varje gång jag kollar | |
|
Min drar ingenting mellan oljebyte!! Den har gått 15000 mil nu! saund of music w8 |
|
|
Har 540Ia -93, men den drar ingen olja alls nästan och jag kör som ett svin också :-) Har du kollat det inte droppar om du har stått parkerad länge, under bilen? Någon packning kanske som inte är tät? Lycka till :-) BMW power ! |
|
Amethyst |
Kan inte så mycket kanske? men vart tar oljan vägen menar ni? läcker den ut genom packningar o dyl eller följer den med bensinen? Har nämnligen precis bytt ventilkåpspackningar och alla packningarna för bultarna med, så då borde väl oljan stanna i motorn där den ska vara? BOOM BOOM BASS |
|
det som kan resultera i att interna oljeläckage är: trasig ventilkåpspackning tarsig insugsmembran Båda resulterar i att det samlas olja vid stiften, men när detta inträffar börjar bilen att gå oroligt på tomgång. Så med andra ord, OM motorn går jämnt och fint på tomgång, och inget synligt oljeläckage finns under huven och det inte finns spår av olja i kylvätskan och bilen inte lämnar oljefläckar på gatan när man parkerar över natten och alla avgasvärden är ok (=ingen blårök eller liknande), så betyder det att du inte har ngt att oroa dig för. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Min förra 530 bytte jag olja på vart 1000 mil. Då var där sen förra oljebytet ca 20% kvar ner till minstrecket på stickan varje gång. läckagen där kan vara är kolvringar/ventilstyrningar t.ex. |
|
|
vilket kommer att visa sig på bilens avgasvärden hos SBP ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| Hej Juhas 530: Min drar nå´t i stil med din, tydligt att det är över snittet i denna tråden iaf. Jag kör åxå ganska aktivt. Det är väl så att gasade bilar får större spel här & var & behöver mer olja..? HUR GICK DET FÖRRESTEN MED DIN OROLIGA TOMGÅNG VID FRIKOPPLING??? VI VAR NÅNSTANS VID ATT EV. MAILA BILDER PÅ DEN MAGISKA PLUGGEN NÄR JAG EJ LÄNGRE KUNDE FÖLJA TRÅDEN. GÅR DEN BÄTTRE NU? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.