|
|
|
|---|---|
|
Vad kan det vara för värde på en importerad 530iT M-sport 02? Jag har bara sett den på bild ännu,men ska provköra i veckan. Bifogar länk -> Länk Är väldigt sugen på den här bilen, men nyfiken på vad ni har att säga. | |
|
Priset är nog ganska normalt för modellen i fråga som står hos en handlare i Sverige. Dock verkar den vara registrerad på en privatperson enligt vv. Tycker personligen att priset borde ner lite för att det ska vara intressant eftersom motsvarande bil går att hitta på BMW i Tyskland för mindre pengar och jag tar hellre in bilen själv än köper en nyimporterad här hemma. Som vanligt bör man kolla upp bilens historik noggrant även om den ser mycket fin ut på bild. Jag har ingen personlig erfarenhet av denna handlare men vet att dom har diskuterats tidigare, bl a här Länk Länk Länk ___ //Ulf |
|
|
Mattias67: Bilda dig en egen uppfattning, för snart har nästan alla hittat "möjliga" orsaker till varför man ej bör köpa den. Den kan stå på en privatperson, eftersom firman är privatägd? förmedling? finns flera orsaker. Dessutom får handlare som köper bilar hos samma handlar i tyskland, mycket bättre priser på sina objekt, än vi som sitter och letar på bmw.de och mobile. |
|
|
Är det en 02:a? Inte på alla plan, eftersom den är tillverkad okt-2001, i övrigt köp hos BMW Tyskland, precis som Programmer, det fanns en liknande när jag köpte 530 åt min far i juli, den kostade €21000. Mvh Stephan |
|
|
Fartglad: Givetvis så ska han bilda sin egen uppfattning om bilen men när en bil står nyimporterat hos handlare, ägs av en privatperson samt att företaget i fråga och förekommit i diskussioner av delvis negativ karaktär så är i detta, åtminstonde i min bok, skäl att kolla bilen orderntligt. Bara för din information så är de flesta firmor privatägda och det innebär inte att man som företagare kan äga bilen privat med någon koppling till firman. Däremot så kan ju bilhandlaren äga bilen privat precis som du och jag kan. När det gäller direktimporterade bilar så finns det ju en anledning till att dom kan stå på privatpersoner... Självklart får handlare via sin kontakter bättre priser och bilen in fråga är absolut inte "onormalt" billig och ser väldigt din ut på bilderna. Stephan: Tycker nog man kalla den en 02:a då den är modelljahr 2002 vilket du bland annat ser på ratten som kom en månad in på modelljahr 2002. Visst kommer säkert någon handlare i framtiden att värdera den som en 01:a men det gäller ju en tredjedel av alla BMW, dvs dom som är tillverkade sep-dec varje år. ___ //Ulf |
|
| Programmer: Jag skrev lite klantigt...jag menar att firman kan vara enskild firma, vilket innebär att personen äger alla bilar i sitt namn. Det står inte att det är ett akitebolag, vilket leder till min teori, om att han just har den bolagsformen, dvs enskild firma. Då kan endast ett privatnamn stå som ägare på alla fordon...sen vilket namn, är en annan sak. | |
|
Fartglad: Ditt resonemang kan stämma, den omtalade bilen är visserligen ej avställd, vilket de allra flesta bilar är om de ägs/säljs av bilfirmor. Den troliga orsaken till detta är att bilen antagligen är ett försäljningsuppdrag och alltså ägs av en privatperson. Enligt mig är det mkt liten chans att bilen ägs av firman som säljer den alltså. Detta kan vara värt att kolla upp inför ett ev. köp av denna bil eftersom garanti m.m. kan påverkas om bilen inte säljs av en firma. |
|
|
Firman är ett AB. Tittar man på bilarna på deras hemsida så är de som är svensksålda samt de som direktimporterade för några år sedan registrerade på firman. Ovan nämnda bil samt två andra står ej på firman (=privatpersoner). Sen har dom ett antal bilar som verkar nyimporterade som inte har regskyltar på bilderna utan istället företagets namn. För ett antal år sedan när jag köpte en importbil från en firma så visade det sig vid ägarbytet att det inte var firman som ägde bilen utan frun till bilfirmans ägare. Trots det så fick jag ett kvitto på bilen från bilfirman. Då visste jag inte så mycket import men i efterhand så förstod jag ju att detta var ett upplägg för firman att slippa moms. ___ //Ulf |
|
|
Rolex och Programmer: Då hade jag fel! =) Klart man ska kolla upp bilen noggrant. Dessa trådar är dock väldigt känsliga, när alla spekulationer dyker upp. Ni två verkar iaf inte vara några utav dom. Ha en bra dag...här regnar det för fullt :( |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Vet inte om Framtida bil i köping har koppling till Framtida Bilar i Eskilstuna, som i sin tur antyddes vara kopplat till MK Bilar med allt vad det innebär. Utan att såga en bil som mycket väl kan vara ärlig så rekommenderar jag största noggrannhet vid uppkollning, kolla både mätarställning och krockfrihet. bara för att priset är rimligt för en gångs skull så betyder det naturligtvis inte automatiskt att den är ärlig! men det ökar sannolikheten.... mvh Johan |
|
Det hade jag missat att det var olika firmor...så med andra ord så kanske mina länkar ovan är helt åt skogen... Hur som helst, gör som Johan säger och kolla upp bilen ordentligt och stämmer allt och du kan få ner den några tusenlappar så har du med all säkerhet en trevlig bil. ___ //Ulf |
|
|
Tycker att priset är i överkant. Sen enligt min mening, tycker jag att den saknar det viktigaste: Automat! I dagens ringlande bilköer till/från arbetet så är det väldigt bekvämt! Drar aningen mer, men det är det värt! Bensinen är ju ändå så billig ;-) Happy hunting! |
|
| Tack för alla svar och goda tips. | |
| Det blev en 525i M-sport Touring -04 som gått 4200 mil istället för 530'n. Svensksåld var den också. Så nu känns det bra ;) | |
| Grattis till nya bilen! | |
|
Grattis! ___ //Ulf |
|
|
bilder.....? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Hehe...bilder kommer under helgen. Silverfärgad är den iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.