AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
597

koppling och ratt frossa

Tjena nu är det som så att jag har en 528- 96 som kopplingen är på väg att säga upp sig på .. nu till min ena fråga är det bara att lyfta ner lådan eller är det nått mera speciellt somman måste tänka på . har sök efter innlägg men inte hittat nått bra svar . så till min andra fråga jag får ratt frossa vid inbromsningar har ävet ett kluckande ljud när man kör på små gupp kan dessa saker höra i hop eller vad tror ni ? tacksamm för svar .

Mvh Alexander
du har samma problem som jag hör jag. koppling har jag redan bytt på min för 2 årsen.

jag hade rattfrossa vid inbromsing och det vissade sig att det var skivorna som hade slagit sig. så det är bara att byta dom.
här kan du köpa br skivor till bra pris:www.motornord.se. där köpte jag mina.och det är samma sortiment som bmw själva har.

klunkandet som du har är kommer troligen från nån busning i framvagnen, har samma sak på min men har inte lyckats lokalisera var det kommerifrån ännu. men det är något irreterande. om det inte är så att silentblocken är slut för det är dom på min och det låter kluck kluck när jag åker över små gupp.

m.v.h. malleboy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.