AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.406

Byte avgassystem 540 E34, förslag!?

Sida 2 av 2
V12 LeMans
Jag har "original"-ljuddämpare(Borla) bak(från MotorNord inköpt förra året) och fullflödesdämpare från Raka rör(2 rör in 2 rör ut) som mittljuddämpare , byggt ihop av Jarls bilservice i somras . Är väldigt nöjd med det bygget både utseendemässigt och , hehe , ljudmässigt . Ungefär samma kostnad som ferritasystemet .

Körde med enbart Remus-mittljudämpare och utan bakreljudd. ifjor , men det blev lite tröttande ljud vid långturer , ;-) .
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Baader-
Uppsala avgasteknik kan nog bygga en burk åt dig, samt Ferrita, och du vet nog vilken av dem jag skulle rekomendera... ;) Det finns nog ett gäng firmor som håller på med avgas system i Sverige som skulle kunna fixa en sådan dämpare, men de är de första jag tänker på.

DANNE
Min bil: Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Jag kommer nog köpa den från rakarör som dom vill ha 1300för. Det är så mkt jobb att göra en egen så det är inte värt, bättre att dom som kan gör det istället.

Jag tänkte ha 2.5" hela vägen, men jag såg att rören som kommer ner från grenrören har ett invändigt rör som bara är 2". är det värt då att ha 2.5" resten av vägen om det bara är 2" i början?
Conan99
Dandelue: OK tack för infon. Får nog bli en funderare på Ferrita när jag byter avgassystemet. Ett skönt V8 muller är ju underbart.

Conan99
Visa användare
39
Nuclear
530IAM Touring-03
Tjoho, nu har jag beställt tid hos ferrita....den 28/11 bär det av, gött mos till bilen minde mos i plånboken men va faan, hehe

Min Bil:

Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Du kommer inte bli missnöjd! Säg bara till att du inte vill ha någon mitt dämpare på sportsystemet.

DANNE
Visa användare
39
Nuclear
530IAM Touring-03
Jasså, skall jag bara köra med en bakre dämpare!? Det måste väl bli lite väl hög o o framförallt hög ljudnivå/ressonans i bilen!??

Min Bil:

Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Från stillastående till ca 20km/t hör man ett litet dovt muller som sedan helt försvinner. Det är absolut inget man störs utav. Det blir dock mycket maffigare ljud utanför bilen... Speciellt vid kickdown när motorn får jobba lite...

DANNE
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
Säger bara Remus avgasystem!det är dyrt men superbra grejor o gott ljud! MVH Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.