AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
872

Ta bort handbromsspakens damask, hur?

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag vet att det finns beskrivet i en annan tråd men kan inte hitta den, tror det var under en helt annan rubrik. Någon som har koll på detta??

I en Z3 Roadster såklart.
fi
13
firemeup
Z3 2,8 Roadster -97
Gjorde detta för ca en månad sen. Har för mig att det bara är att bända lite försiktigt i ena "kortändan" av damasken, ungefär på samma sätt som på växelspaksdamasken.

Länk

/ Fredrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Zredrik: Tack för länken, den visar dock inte hur man tar bort damasken helt vilket behövs för att lyfta ut mittkonsolen. Det är millimeter tight att få ut den och förra året repa jag lacken i mittkonsolen vid monteringen.. :-(

Har för mig att någon skrev sist att det sitter en skruv någonstans... men vart??
i en 2.8 så går det att bända upp men gör det verkligen i en M ? Där finns ju kromkant som är fastskruvad...
I min satt det rätt elastisk plast fyrkant under damasken som ger up när man kör skruvmejseln mellan kanten av damasken och mittkonsolen.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jodå, bända upp den är inga problem, men att få bort den helt vet jag inte hur. Ingen kromkant på min iaf...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Kromkanten sitter bara runt växelspaksdamasken. Har för mig att själva handbromshandtaget ska gå att skruva rakt ut på nåt vänster, det verkar ju vara enda sättet att få av det hela.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kromkanten runt växelspaken är f ö bara en plastgrej fastsnäppt som allt annat...

Masten: Du får demonstrera Dina mekar kunskaper i helgen.. :-)
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Om det är handtaget i skinn så sitter det fast med ett "bunt-band" som håller damasken. Klipp av det, Sen så är det bara att vrida & dra.Det som inte går med våld går med mera våld ;)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Låter som min melodi!! Tack Anders!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.