|
|
|
|---|---|
|
Köpte ett tvättningskit till mitt öppna JR-filter. I kittet följer det med 2 flaskor som många vet kanske, 1 cleaner och 1 burk oljespray. Men jag är väldigt osäker på hur mycket det ska oljas in? Alla säger "ta lagom", men vad är lagom då? :P Kanske lite svårt att ange precis hur många tryck på sprayburken, men ska filtret bli riktigt flåtigt eller? Borde inte luftmängdsmätaren ta stryk vid överdosering av oljan? | |
|
Precis som du säger så ska det vara "lagom". Ett par vändor med flaskan så att du lägger en dimma över filtret. Det skall absolut inte bli flottigt eller drypande av oljan. Kommer du ihåg hur det såg ut när du köpte det? Många filter är nämligen preparerade från början. Det syns nästan inte, men märks när du tar i det. Det är lagom. |
|
|
Hur mycket kostar ett nytt filter resp. rengörningskittet? Vad kostar en ny luftfmassemätare? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Bilen det gäller är en 325ik E30 -87, bara för att nämna det. Tyvärr köpte jag ju bilen med filtret på och hade inte en tanke på att kolla oljan då :P I detta fallet ska jag försöka ta lagom då, det är nog bättre att ta lite mindre och olja in det oftare istället! Heltsonika; nytt filter är ju lite olika priser på. Rengöringskittet köpte jag från GE Motor i Kalmar, han brukar annonsera här på Autopower om att han säljer det ena och det andra. Kostade typ 250:- med frakten inräknad, då ingick en rengöringsflaska som räcker till några tvättar, samt en sprayburk med olja som räcker min livstid ut typ :) Luftmängdsmätarpris vet jag inte, kan väl uppskatta det till minst 3000 iaf för en ny. |
|
|
här i Karlskoga kostar ett sånt rengöringskitt 200kr, med alla tillbehör. ska iväg o köpa ett. för ja behöver rengöra mitt filter oxå! :) så tack för inläggets svar! :D ha de gott ** " BMW - Vägarnas Konungar " ** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.