|
|
|
|---|---|
|
Hola! Har en fråga ang effektboxar och dieselmotorer. Är medveten om att detta har diskuterats i otaliga trådar här på sajten men jag sitter inne med en fråga jag inte kan hitta svar på. Har precis inhandlat mig en 320d -00 med dryga 25k mil på mätaren, varav större delen är pendlar mil. Den är helt fullservad enligt boken och där över. alla slitagedelar är bytta osv. Man kan nog säga att den är så nära toppskick de kan bli. Är väääälidigt nöjd med bilen, dock så skulle jag gärna haft lite mer mos under huven. Så till frågan; Tror ni det föreligger större risk för "haveri" eller "problem" om man moterar box på en motor som har gått lite längre (typ 25k mil) ?? Eller är de samma lika som om den hade vart ny ? När jag ändå har er på tråden kanske man kan fråga om någon vet då de börjar bli dags att skifta kamkedjan ? Tusen tack på förhand! Mvh -If you dont deal with reality, reality will deal with you- | |
|
Ring till KCR och fråga, de har garanterat svar på dina frågor!! Körde själv många tusen mil med min Passat -96 med KCR box... den hade gått 32000 när jag monterade den och 37000 när jag sålde den... funkade klockrent hela tiden! Å andra sidan så är väl motorn i passaten inte alls lika hi-tech bestyckad med commonrail å variabel geometri, å allt vad det heter på de nyare dieselmotorerna... // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Min 320d har gått 24400 mil, varav ca 8000 med KCR-box. Den satt i när jag köpte bilen och i min ägo har den gått 2400 mil med boxen ungefär. Jag tror inte det är nån fara att slänga i en trimbox i en långmilare om allt "är som det ska". Jag har testat att koppla ur boxen och kan väl säga att det är en viss skillnad med/utan :) Kör man med förstånd tror inte jag att det sliter mer på bilen heller. Motorn i en 320d -00:a är inte commonrail, det kom med 150-hästaren -02. |
|
|
Morning! Tack för svaren.! Som sagt så är bilen servad som den ska och jag kan själv inte hitta några skavanker. Ska vara att de tar några sec för oljetryckslampan att slockna vid kallstart. Men sån är de nog efter ett par tusen mil : ) Får helt enkelt ringa / Maila någon tillverkare av boxar och kolla! Någon som har nån erfarenhet av Promotech ? Deras boxar verkar helt okej då dom är helt digitala och saknar inställningar, allt sker med automatik : ) Mvh -If you dont deal with reality, reality will deal with you- |
|
| KCR-boxen är också helt automatisk (iaf den jag har) vill du handla billigt och kan lite tyska kan du kika på ebay.de, där finns det billiga tuningboxar/chip till 320d. Lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.