AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.294

Kvällens autobahn på 5an

Sida 1 av 2
Lång radda svordommar....................................

Ni andra får fylla på jag är för upprörd just nu.

-Phil
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Haha tänker du på sönderkörningen av 635:an? ;)
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Ja, alltså, det var faktiskt lite upprörande...
Fattade inte riktigt vitsen med inslaget, möjligen att de återigen fick hävda Jaguars förträfflighet, vilket inte är ovanligt i TopGear...
Sen är Autobahn är inte särskilt kul i sig men det är första säsongen så man får nog ge det ett par avsnitt för att mogna något...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jo det är klart det är upprörande. Samma när Clarkson körde sönder den där tillsynes fina gamla 911:an. Men man såg ju igår att dom även släpade ut rätt nya bilar där o körde sönder. Mondeon, 745:an, Vectran mfl. mfl.

Bilar som i Sverige inte skrotas om de fungerar bra. Men utomlands verkar man inte ha samma syn på bilar. Där verkar de skrotas även fast de fungerar bra.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag tyckte inslaget var hur kul som helst. Mycket tack vare kommentarerna. Att det sedan bekräftade Jaguars förträfflighet är väl enbart positivt ;-)

Kan dock hålla med om att det var synd på E24an. Å andra sidan, de fick köpa bil och tillbehör för max 15 000 pund, vilket indikerar att bilarna som användes redan var slut.

Don't dream it, drive it
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag har aldrig förr somnat när jag sett på "bil program", igår gjorde jag det!
Helt värdelös program!!!!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tretretti: såg inte programmet men 15.000 pund brukar man få rätt ok bil för.

___
//Ulf
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det var 1.500 £.

Den såg ju rätt fräsch ut, men den kanske var kass i övrigt.

Dom har en annan syn på bilar i utlandet. Bilar som krockat löses oftare in där än här.

Programmet som sånt kan man ju ha synpunkter på, men det är rätt kul och avslappat. Inte som MJ var i början men helt OK om man slötittar.

Niklas

Fransosen
Autobahn måste vara århundradets flopp. Håller knappt "Mera Motor"- eller "Prestanda"-nivå...! Orkade inte ens igenom gårdagens avsnitt. Skam på torra land om det blir någon mer säsong!!!

//Chrille
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
självklart blev det en nolla för mycket i mitt inlägg.

Don't dream it, drive it
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det som är trist att fokus ibland frångår bilar. Helt plötsligt är framställandet av programledarnas ego viktigare. För mycket flum helt enkelt. Tanken är väl att det ska vara roligt. Men det är för smalt. Endast 0,1 milj lär väl ha den humorn. Man får gärna göra roliga test och lite udda. Men låt fokus ligga på bilar helt o hållet.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag funderar vilken deras tittar målgrupp är tänkt att vara? 15 åringar eller?
Lyssnar man på språket används ord som fett, coolt och liknande ofta, jag tycker det är rätt drygt. Men jag med mina 31,5 år är kanske för gammal och tråkigt?!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Om ni har möjlighet så hela avsnittet av top gear där det där inslaget är från. Det som var med på autobahn var bara en liten stump, vilket gjorde att det verkade så konstigt. Innan det där så gör de accprov pch topfarttest och en massa annat kul. Kommer dock inte ihåg vilket avsnitt det är, men jag kan kolla arkivet

ha de/benke-med e21 abstinens
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Ääh ni som tycker det är dåligt/tråkigt är antingen gamla eller saknar humor ;) :P

Tycker båda programmen har varit roliga och dessutom får man se bilar :) men de skulle kunna klippa bort den där petter och den andra jagärsåjädracool-snubben
Tyckte 635an såg ganska hel och fin ut. Den fungerade ju uppenbarligen.

Helt fel att göra så med en klassiker oavsett skick /värde.

Har hittils tyckt att top gears inslag varit ganska roliga osv. jag har inte sett ngt tidigare där de förstört ngn "bra" bil.

Hur hemskt är det inte att de körde sönder en 635 när det finns folk som letar beg delar utan att hitta det de behöver?

Har väl lugnat ner mig lite nu men just när jag såg det blev jag lite upprörd, milt sagt.

-Phil
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Kan bara konstatera i likhet med många andra att det är ett skitprogram. Kan ett bilprogram bli sämre?
be
361
benke_berguv
I3s- 18
alltså, den 635 var INTE hel och fin för fem sekunder. Ska kolla vilket avsnitt det är så ni kan se hela, för den var ett ris utan dess like...bland annat 5 cylindrig osv osv..Alla bilarna var risbuskar och mer eller mindre skrot.

Programmet är verkligen uselt, att programledaren gillar jänkare lär vi få lida av resten av programserien.
Jag somnade jag med för första gången nånsin när det är motorprogram på tv.

It´s a fast world...
be
361
benke_berguv
I3s- 18
då ska vi se. Hela repotaget är med i avsnitt 2, säsong 6 av Top Gear. De kör toppfartstest, komfortkontrol med hjälp av en balja vatten i skrevet:=). Sen kör The stig ett varv på millbrock med varje bil. Sen kommer det som var med på autobahn. BMw toppade 105 mph om jag inte hörde fel. Det var i början då den gick bra dvs på uppskattningsvis 5 cylindrar. Sedan efter lite mer köra är den nere på, enligt jeremys bedömning, på typ 3 cylindrar..

så vet ni.
over and out

sämsta bilprogram jag sett någonsin. Totalt rörigt, dom kan inte förmedla intryck av bilarna. Är det test egentligen? Dom kör en runda och säger coolt bra drag eller nåt.
jag säger bara USCH.
Tacka vet jag Top gear

Bmw är rätt okey!!
Finns det ingen gräns för hur uselt programmet kan bli?
Det enda som gäller är jänkare, så därför var det ju ganska kul att se AMG Mercan smiska Corvetten.
dela upp en provkörning i 3 delar och föraren sitter och skriker som ett barn.
Programledaren orkar man knappt nämna han var ju inte med så mycket sist, det är positivt.

Säkert en plan från Kanal5 att göra ett så dåligt program att man slipper göra egenproducerade motorprogram i framtiden.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.