|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska köpa en 3 serie cab -01, bilen blev intagen för drygt ett år sen och har gått 10500 mil enl mätaren. I tyskland har bilen ägts av ett företag och dom har servat bilen enligt serviceboken och jag har ringt o verifierat datumen och mätarställning med dessa bilverkstäder och allt stämmer precis som det står. Det finns bara en "hake" bilen har rullat ca 4000 mil / år tidigare men mellan våren 2003 och våren 2004 har den "bara" rullat ca 800 mil. Senaste serviecen gjordes vid 8100 mil och den har jag fått verifierad alltså. (Beställde kopia på regbes o där hade den gått ca 8900 mil 2004-06). Jag har nu försökt få tag i föregående ägare men han verkar vara väldigt "busy" så jag har inte fått tag i honom än. I övrigt är bilen i kanonskick inte nåt omlackat eller annat skumt, har även tagit den till BMW och kollat diverse grejer (bla mätarställning men det litar jag inte på...). Jag har nu typ 1 dag på mig att bestämma mig och om jag inte får tag i förra ägaren vad ska jag göra då? Vad hade ni gjort?? | |
|
Om det är samma ägare som haft bilen hela tiden i Tyskland så vore väl det bästa att kontakta detta företag och fråga hur långt bilen hade gått när dom sålde den. Kollade BMW garantireperationer åt dig när du var där? Finns ju en möjlighet att bilen varit inne för något efter serviceen våren 2003. Vem är den förre ägaren som du inte får tag på? Den som tagit in bilen eller? ___ //Ulf |
|
|
Jo just det ja, jag bad bmw kolla garantireparationer också så det får jag förmodligen reda på imorgon förmiddag men det gäller ju som sagt att det ska ha varit nåt efter våren 2003 och innan sommaren 2004. Det är förra ägaren i tyskland som jag inte får tag på men ska försöka imorgon igen. Problemet är att jag lagt handpenning på bilen och jag har typ till imorgon på mig att hitta om bilen är skruvad för då får jag tillbaka handpenningen. Egentligen känns allting rätt bra, alla papper och allt som sagts hittills har stämt men det är dom där milen sista året som man funderar på... Det värsta som kan ha hänt är väl att bilen är skruvad kanske 3000 mil men det är ju inget kul o ha en sån bil heller....eller så köper man den och skruvar fram den, den är nog värd det jag ska betala även om den hade gått några tusen mil till. |
|
|
Vet du om det finns en annan köpare på bilen? Annars kan du lugnt strosa vidare i dina efterforskningar tror jag... Cab marknaden är väl lika varm som bilen på morgonen nu mera. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Jo, det finns flera andra spekulanter vet jag, har varit med när 2 har ringt. Det är ett bra pris på bilen, han vill bli av med den innan vintern och hade fått den i inbyte när han sålde sin s4 så han har bara ägt den några veckor. Har även pratat med föregående ägare som var supernöjd med den. Försökte få tag i ägaren i tyskland idag igen men han var inte anträffbar förräns fredag....hmm Nä jag ska göra en garantikoll också och stämmer det så köper jag nog den. |
|
| Sådär, fick just precis svar från garantikollen och den stämmer också överrens, sista garanti var vid 8700 mil i sept 03 och jag antar att det var då tysken bytte in bilen sen har den väl stått där och reggades alltså in på 8800 mil i juni 2004 låter det troligt?? | |
| Det låter inte otroligt i alla fall. Vill du vara 100 säker så ska du givetvis vänta tills du får tag på tysken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.