|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte bildskärm (4:3 till 16:9) och TV-modul i min E38 i förrgår, vilket även involverade att jag var tvungen att demontera navigatorn. Nu har jag skrivit ett mektips på det hela med lite foton. Skulle uppskatta ev. hjälp med genomläsning och feedback innan jag skickar in det till AP. Länk Wilhelm Svenselius | |
|
W2k: mycket snyggt!!! Om jag ska ge någon kommentar så skulle det vara att du i kapitlet om skärmbyte lagt in pilar och markeringar på vissa bilder vilket är snyggt. Skulle inte skada om du på de nedersta bilderna som visar TV-modul och navigator visar med pilar vilka dessa enheter är. Det beskrivs ju hyffsat i texten men det skadar aldrig att var övertydlig ;) ___ //Ulf |
|
|
Bra förslag. Jag har lagt till det på den första bilden, borde räcka ... Wilhelm Svenselius |
|
|
Bra beskrivning. Men om den ska vara för både e39 och e38 så är det några saker som skiljer som jag hittat. Det finns ingen gummilist överhandskfacket på e39 och det verkar trängre att komma åt videomodulen utan att ta bort cd-växlaren först. |
|
| Och på e39 Touring sitter videomodulen på ett helt annat ställe, undanbakat bakom baksätet. Väldigt bra beskrivning. | |
|
Mycket bra W2k!!! Jag ska inom kort ge mig på samma manöver. Toppen med Ditt mektips!! M.J. |
|
|
Tack för att positiv feedback! Jag har lagt till ett par notiser om skillnaderna mellan E38 och E39. Lyckligtvis tycks det svåra momentet, dvs bytet av skärmen, inte skilja sig så mycket. Jag har skickat in mektipset till AP och hoppas att de publicerar det. Wilhelm Svenselius |
|
|
att = all. Antingen får jag lära mig läsa innan jag skickar, eller så får AP införa editfunktion. ;) Wilhelm Svenselius |
|
| En kort fråga bara: var rekommenderar du (ni) att man köper sin navi + tv-modul? Begagnad eller skall man köpa/beställa (ny?) utomlands - och i så fall var? | |
|
Jag tycker jag saknar en väsentlig sak, W2k - Var köpte du dina nya delar, och vad kostade de? Annars ett utmärkt välskrivet mektips! :) Mvh. /Kjell |
|
|
Jag hittade grejerna på PowerBörsen. Betalade 4" för skärmen och 3" för TV-modulen. Av dessa hoppas jag få tillbaka minst 3" på att sälja de gamla grejerna. Då kostar hela uppgraderingen 4" + eget arbete, oerhört mycket valuta för pengarna! Wilhelm Svenselius |
|
|
Jätte bra skrivet och fotat. Jag har en fundering om hur man kopplar till en dator/dvd som du gjort på bilderna. Jag har en 4:3 skärm. Vart pluggar man in?? |
|
|
Åtminstone på min bil finns två anslutningar i mittkonsollen bak, märkta AV IN och OUT ( Länk ). På ElGiganten hittade jag en sladd som passar där, ser ut som en vanlig stereoplugg fast med fler poler än vanligt. I andra ändan sitter tre vanliga RCA-kontakter som går att koppla in i t ex dator. Tyvärr var sladden svindyr, över 200 spänn har jag för mig. Bilden visas på skärmen och ljudet hörs om man väljer kanalen AV i TV:n (så gissningsvis måste man ha TV för att detta ska funka). Ljudet är tyvärr bara i mono och upplösningen kass, men den blev klart bättre med ny TV-modul och 16:9-skärm. Wilhelm Svenselius |
|
|
har inga anslutningar någonstans. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.