|
|
|
|---|---|
|
Hej! har en Bmw 535IA -97:a (e39) på G... vad drar den ungefär? vid långkörning? samt är det dyra reservdelar? vad är en sådan värd, en import som jag kollat milen på (kollat ljusmodulen) gått 13400mil, skinn, navi, tv, 18", etc... fullutrustad! /MVH Patrik | |
|
hadde en 535 -89 ca 1l blandad körning |
|
|
En 535 -89 är knappast relevant att jämföra med då det är en annan bil med en annan motor. För en 535iA så gissar jag så gissar jag på blandad körning kring 1,25 L/mil. Landsvägskörning i lagom tempo bör utan vidare gå under litern. Det är främst vid stadskörning, kallstarter och korta turer som du märker att det sitter en V8 under huven ;) Rerservdelar skiljer inte nämnvärt mot övriga E39. Aningen dyrare service och försäkring jämfört med t ex 528. Att kolla milen via ljusmodulen räcker tyvärr inte för att bekräfta att milen stämmer. ___ //Ulf |
|
| ok! vad bör man kolla via för mer saker? läste lite i importguiden! men vore nice med lite mera tips | |
|
Läs begagnatguiden för E39 Länk för den innehåller det mesta. ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Milen i ljusmodulen säger inget om egentligen mer än vad som den uppger. 13000 mil är inte mycket normalt för en 1997 ska kollas upp hos BMW via garantiservicar i tyskland för att vara 100% ///MVH Hasso Länk |
| ok! då skippar jag att köpa den tror jag... får nog bli en svensksåld e46... eller en import med papper | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.