AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.228

Ingen signal till spridarna

Lu
41
Lursé
325i -88
Har en 325 -88 som bara går på 3 cylindrar...efter lite felsökande har jag kommit fram till att den inte ger signal till 1:a, 3:e och 5:e spridarna. Är det boxen som är trasig eller sitter de något relä mellan som också kan ha gett upp?
Hade velat mäta på boxen om de ger någon signal därifrån så de inte är fel på kablar/kontaker så om någon vert vilka de är som går till spridarna hade de varit bra.
Lu
41
Lursé
325i -88
Ingen?
parolof
detta låter bekant, se Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Låter som samma fel jag hade på min och händer om man inte skyddar kontakter vid motortvätt.
Saxat från mig själv från denna Länk

"Ja, det sitter en rund kontakt under insuget med sex sladdar i. Två av dem styr spridarna (1, 3 & 5 samt 2, 4 & 6) minns inte vilket nr eller färg. Hade väldiga problem att få min att starta och då hade stiften i kontakten gått av, alltså inne i kontakten med strömlösa spridare som följd och inte var det helt lätt att hitta på heller. Stiften hade gått av i delen som sitter i "stora" kabelhärvan och inte i den som går till spridarna."

///BMW - Was sonst!
Lu
41
Lursé
325i -88
Tackar tackar ska gå och kolla det!
Lu
41
Lursé
325i -88
Har itne varit ut ännu (kallt att stå ute :P) men kommer man åt kontakten utan att ta bort insuget?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Javisst gör du det. Trångt är det men det går. Räkna med lite skrapsår. Kontakten sitter fast i en plåt och du måste nog ta bort den från plåten för att komma åt sladdarna ordentligt. Den sitter genom plåten och fastskruvad med en plastmutter på andra sidan.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.