AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.065

Ännu en Volvo-reklam, signerad Robert Collin...

Ri
461
Rille330
330i Touring -02
När skall journalistkåren inse att Robert Collin är "köpt" av Volvo?
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Har inte mycket övers för volvos formspråk.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Så nya C70 kan omöjligen vara så bra som han beskriver? Det tror jag. Volvo har inte gjort något annat än prickat in klockrena fullträffar på sistone, och det finns ingen anledning att tro att C70 skulle bryta trenden.

Wilhelm Svenselius
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Volvo har höjt sin klass på ett snyggt sätt de senaste åren.

mvh
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Visst kan den väl vara bra, Wilhelm? Men med det faktum att det producerats ett otal liknande "Volvo-reklamsnuttar" i Aftonbladet signerat
Robert Collin, så väljer i alla fall jag att ta det med en stor nypa salt och
se det med helt andra ögon. (BMW ögon kanske?).

En ny bil är sällan en dålig bil...
Journalistkåren har nog för längesen bildat sin uppfattning om herr Collin. Skulle snarare vilja ändra frågeställningen till "När ska alla andra inse att..." :)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Nog för att det i Aftonbladet ofta förekommer väldigt positiva artiklar om Volvo (och en hel del negativa om Saab) så tror jag inte att detta nödvändigtvis är ett tecken på att han är köpt av dem, utan snarare på att det går Väldigt Bra för Volvo just nu. Teknikens Värld och AMS är också ganska bra på att skriva hyllningsartiklar till Volvo (och på att racka ned på Saab), vilket de rutinmässigt får ta skit för på sina insändarsidor.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag borde läsa innan jag klickar på "Besvara" .. menade givetvis "Även om det i Aftonbladet..." och med "han" i andra raden menar jag Robert Collin. Ber om ursäkt.

Passar på att hålla med Dutta om att Volvo stiger i klass. Lösa rykten säger ju att nästa S80 kan komma med V8, och riktigt bra köregenskaper... Då krävs det verkligen att BMW lyckas prestera något bättre än Bangles UFO-bilar för att jag ska hålla mig trogen nästa gång det är dags att byta, och det gäller säkert fler än mig.

Wilhelm Svenselius
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Volvo har väl fattat galoppen att
det är cabbar som gäller .
Själv tycker jag den är ser helt okey ut.
Volvoreklam? För att en svensk tidning skriver om en svensk bil som har premiär?...
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
W2k skrev:
>> Då krävs det verkligen att BMW lyckas prestera något bättre.....
>> för att jag ska hålla mig trogen nästa gång det är dags att byta

Den åsikten får nog stå för dig (och troligen endast dig :-) på det
här forumet?
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
GE: Ja du, om du läst Aftonbladet mer än en gång, och om du inte läst
enbart rubriken i denna tråd så hade du insett att det inte bara är frågan
om EN enskild premiär av EN svensk bil. Det är Robert Collin som skriver
om sitt kära Volvo (igen).
Viss lokalpatriotism verkar alltid ha förekommit bland motorjournalister. Att nya modeller av Volvo och Saab framstår som underverk i svensk motorpress är därför inte så konstigt och jag tror inte att hr. Collin är ett undantag.

Jag håller med om att Volvo ryckt upp sig rejält sedan 90-talet och surfar just nu på en framgångsvåg. Det skall vi nog alla vara tacksamma för, Volvo sysselsätter rätt många individer i detta land som kanske istället inkasserat bidrag, skottat snö eller hängt upp gardiner på ålderdomshem :-)

När det gäller mutning av motorjournalister var det i slutet på 90-talet en omfattande härva inom tysk motorpress där det visade sig att flera journalister/bilmärken var skyldiga.
En kanske ännu mer genomskinlig patriotism när det gäller bilar finner man annars i den engelska motorpressen. Det förekommer regelbundet att begreppet "Världens bästa bil" används när en ny engelsk modell presenteras.
Rille330:

Jo, jag har läst aftonbladet mer än en gång, dessutom hela tråden...

Jag har även sett när han skriver negativt om Volvo! T.o.m. så skriver han positivt om SAAB ibland. Jag kan dessutom meddela att jag absolut inte är en fan av Robert Collin, men tycker det är en självklarhet att svenska tidningar ska uppmärksamma när "svenska" biltillverkare släpper nya modeller. Tyckte inte att artikeln du länkade till var speciellt reklaminriktad heller...
Är det nått han gör reklam för så är det franska bilar, lycka till att hitta en artikel där han skriver negativt om Cittran.

It´s a fast world...
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Rille330: Det tror du? Jag har faktiskt fått uppfattningen att de flesta här INTE är tokiga "fanboys" utan tänkande människor som valt BMW för att det var/är det bästa valet, inte på grund av någon omotiverad kärlek till märket, och mycket väl skulle kunna tänka sig att byta märke om det innebar en bättre bil. Tror du mig inte så finns det en del trådar du kan läsa som kanske övertygar dig: Länk Länk Länk Länk Länk
Länk

Wilhelm Svenselius
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Självklart ska man byta bil om det innebär en bättre bil? Jag har själv
gått från SAAB till BMW och jag upplever skillnaden som fantastiskt stor
när det gäller byggkvalitet, väghållning, prestanda och körglädje.

Framförallt eftersom jag nästan skruvade sönder min AERO i mina försök
att uppnå just väghållning, prestanda och körglädje?

Men jag kanske ska låta vara ifred nu, så ni kan bläddra vidare i era
fina Volvo-broschyrer... :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.