|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Maxey: Har inte hört något, men Z3 3.0 Roadster var 7.000 dyrare än Z3 3.0 Coupé. Vanligtvis är roadstern dyrare, men i Porsches fall så är Cayman dyrare än Boxster, inte omöjligt att det blir samma sak för Z4 Coupén. | |
| ok! den som lever får se antar jag! evt kan det bli en sådan eller en 996.! | |
|
Ser ju oändligt mycket bättre ut än Z4 Roadster. /Fredrik |
|
| Fredrik: Tänk att vi kan ha samma åsikt gällande smak.. :-) | |
|
Coupe´n har väl alltid sett bättre ut en roadstern ;O) Z MMM Coupe |
|
|
Snygg för att vara coupe men tycker att en nedcabad roadster är vassare! "Z4 love it" |
|
| med en m3-motor kan det nog bli en riktigt snabb sportbil.. | |
| Wow... riktigt fin!!! Har förresten sålt min Z4. Kanske en Z4 Coupé är en bättre familjebil? ;) | |
|
Nedan finns på Di hemsida: BMW visar ny konceptcoupé 2005-09-13: di.se BMW:s nya konceptbil Z4 Coupé premiärvisas på Frankfurtmässan. Den tvåsitsiga sportcoupén får sportbilsprestanda. En rak sexa på tre liter ger 265 hästkrafter och acceleration från 0 till 100 på 5.7 sekunder. Bilen är utrustad med sofistikerat fjädringskontrollsystem, elektrisk servostyrning och högprestanda bromssystenm Bland annat. den extremt syva karossen ska garantera den bakhjlusdrivan bilen dynamik av högsta klass. Modellen har fått en speciellt framtgaen lack, Glacier silver. Den silkesmatta finishen ska få bilen att påminna om en skulptur i aluminium. |
|
| Enligt tyska AMS skall coupen vara billigare än roadstern | |
|
Kommer den komma med nya 218hk motorn? 2.5:an idag ligger på ca 358k - rabatter. Kan man gissa att en |
|
|
Jag är riktigt sugen på att beställa en, men det är ju vågat när den bara är tvåsitsig... It´s a fast world... |
|
|
Det bästa vore om det inte gjorde det, så som Z3 Coupén som bara kom med de största motorerna som fanns (2.8an, som ersattes utav 3.0an och M-coupén). |
|
|
Det var ju på tiden! Har precis tittat på bilderna tillsammans med min fru. Av hennes reaktion att dömma så kommer denna se till att vi hamnar på rätt spår igen framöver. Vår Z3C har ju på senare tid fått sällskap av en XKR och i våras en S2000 så lit märkesflykt har det allt varit. Men med Z4Coupé så skall det nog bli ändring på den saken. Johan |
|
|
Johan, Skönt att höra :) Blir det forden eller riskokarn som åker? :) Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Nja, så drastiska skall vi väl inte behöva bli. Jaguaren är en underbar långfärdsvagn. Tyst, stabil och med 370hästar under huven och automat är det bara att trycka på lite så kommer man snabbt förbi allt som är "i vägen" (trodde aldrig jag skulle skriva något positivt om automat). (Fast jag är lite sugen på en Maserati 3200 går ju att få med manuell låda.) Hondan är den enda av våra bilar som faktiskt är min på pappret men tro inte att jag fått köra den mycket i sommar. Fördelen är dock att min fru har kommit på igen hur kul det är att köra bil och numera har hon fått riktigt bra ordning på alla sex växlarna. Jag tror faktiskt inte att hon släpper den så lätt. Och naturligtvis kan vi inte göra oss av med Z3C, det är ju en vän. Som har hängt med de senaste fem åren. Just nu har jag den uppe på lyft för lite underedsbehandling inför vintern. Men det dröjer ju en liten stund innan den släpps och sedan brukar vi inte köpa helt nya bilar så det skall nog ordna sig. Det svåraste börjar bli att hitta bra uppställningsplatser och att välja vilka som skall vara påställda. Plus att vi kommer att bli totalt idiotförklarade av omgivningen som tydligen tycker det är onödigt att äga flera sportbilar. Bara att äga tre stycken är tydligen lite konstigt ;-) Har faktiskt lite planer på att skaffa en till riskokare till vintern. En Subaru Impreza är väl en praktisk bil på vintern. Fyrhjulsdrift och fyra dörrar bör väl nästan kunna passera som en svensson bil. Hondan skall inte vinterköras och Jaggan har av tidigare ägare vinterkörts och när jag har mekat med den har jag märkt att den inte riktigt är gjord för det. Jobbiga val här i livet när man är två bilintresserade med lagom stort lekkonto och inte behöver vara praktiska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.