|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Detta problem är på en kompis 525 tds -95 Han har stora AC,n som justerar fläkten automatiskt efter temperatur. Ac,n fungerar bra, men när man svänger höger så ökar fläkten, har någon en ide´ vad det kan vara är det någon sensor som får spel ? /Per | |
|
Troligen glapp i fläktsvärdet eller i själva manöverpanelen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Njuren |
Jag tror faktiskt det bara är en illusion! Har tänkt fråga ngt liknande men avstått pga av möjliga dumförklaringar =) Jag tror ja vet vad du menar.Men har en egen teori om att när man svänger så följer inte kylan med svängen så kallat.Precis som kylan är tyngre än luften i kupen.Kylan blåser hela tiden ett håll men hinner inte med din sväng därför känns det som du får en kylchock just i svängen.Luften krockar med dig just i det ögonblicket.Det är vad jag tror för det händer nämligen mig med! Bara en teori! BMW - i nöd och lust? |
|
Har också märkt det Njuren trodde jag var galen:) men fler har ju märkt detta också som tur är... Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
När jag svänger högersväng så hör jag att fläkten ökar i hastighet så något måste vara glapp, Erik fläktsvärdet var sitter det ? Är det därnere där man byter microfilter !? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.