AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.285

fönsterhissar, taklucka, centrallås relä?

lu
20
ludvig_p
320i Coupé -92
Kan vi reda ut problemet med detta någongång, har sökt på forumet men ingen kommer fram till vad problmet är.

Jag har en 320i Coupé från 1992. Det började med att takluckade fungerade då och då sen la den av helt i samband med att fönsterhissarna samt centrallåset också la av. Har hört att det ska vara någon kalllödning i ett relä som är gemensamt för dessa, isåfall vart sitter detta?

Är tacksamm för alla svar som hjälper mig att lösa detta irriterade problem. Vill inte lämna in till bmw för felsökningen om dt går att fixa själv.

parolof
hänne ser du Länk
lu
20
ludvig_p
320i Coupé -92
Problemet är att min bil inte ser ut som denna när man tar låss kåpan under ratten, har bara ett oranget relä. Är det detta som ska bytas?

parolof
om det finns ett reservdelsnummer på relä kåpan så kan du prova med att söka på det här Länk

er
192
erik83
318i -92
ludvig_p: åk in till bmw å fråga va dom tror de kan vara.de gjorde jag när jag hade fel på min,trodde att jag va tvungen att lämna in den på felsökning men när jag tala om va som va fel så gav dom mig lite tips jag kunde prova å hjälpte de inte så skulle jag komma tillbaka!

lu
20
ludvig_p
320i Coupé -92
jag tror jag hittade problemet. På min bmw sitter inte relät som alla pratar om under ratten utan bredvid säkringsboxen i motorutrymmet. Tyvärr är tackluckan fortfarande svårstartad, dvs tar lång tid innan den funkar, någon som har något tips?
lu
20
ludvig_p
320i Coupé -92
Problemet har kommit tillbaka, samma problem (centrallås, fönster samt taklucka) funkar ej. De funkar ibland, bytte relä och då funkade det en stund sedan gick säkringen bytte säkring, funkade att låsa en gång säkringen gick, provade en 10A säkring den gick på en gång.

Några förslag? kortis någonstanns? eller kan det fortfarande vara relät glappar eller som inte funkar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.