|
|
|
|---|---|
|
Någon som känner till dessa symptom? Bilen börjar att vibrera som om det vore obalans i däcken mellan 70 - 80 mest vid 75. Problemet verkar ha uppstått utan vidare, balanserade framdäcken, blev lite bättre. Känner det mest när jag bromsar in och mätaren passerar 75. sen försvinner det känner det inte heller vid högre hastigheter,´tex, inbromsning från 150-100. Någon som har nån ide??? | |
| Vi hade samma symtom med vår förra bil och då fick vi byta skivor runtom... | |
|
Tack för svaret, Låter kostsamt. Skivorna verkade helt ok för några vereckor sen men får väl kolla upp dem igen. |
|
| Tyvärr så kostar det pengar men skivorna slits på en så här stor och tung bil.. | |
| På E32:an brukar det vara casterstagen, stabilisatorstagen eller vad det nu kallas. Vet inte om det är så på E38:an. | |
| Länk | |
|
Hejsan Har du bytt fälgar nyligen isåfall kanske du inte satt på centreringsringar hade sånt problem på min 740 e38. Bmw Beemer |
|
|
Hejsan var förbi på verkstan, killen som sérvat den trodde att det var nogt kolfiber i något däck som brustit. fram däcken hyffsat nya men billiga snik däck. Fälgarna ´är inte nya. Ska byta till vinterdäck om någon månad får väl se om problemet kvarstår. |
|
|
På vilket sätt påverkar skivorna så att detta problem uppstår? E dom skeva då eller? Borde man inte upptäcka sånt när man besiktigar bilen? Gjorde det nyligen o känner samma skak i sätet. /jocke |
|
|
Symptomen som var för mig när mina skivor var skeva var att ratten skakade som mest vid farter runt 70 km/h men även vid högre farter. När man tryckte lätt på bromspedalen och bibehöll trycket så skakade bilen och ratten markant från 120 ner till 70 för att sedan dö ut helt. Nu har skivorna blivit svarvade och beläggen har blivit bytta och skakningarna är borta men tyvärr så måste jag byta yttre höger styrstag också :) |
|
|
Fick precis samma problem på min 750, visade sig att bägge länkarmarna var helt sopslut. bytte dom och sen var det problemet väck! Tips! lämna inte in det till någon verkstad för det är väldans enkelt att byta dom själv. Pris 1250:- st. |
|
| Fick just tillbaks min E32 750 från Mjölby Gummiverkstad som botat alla elaka vibrationer i ratt och framvagn för en skälig summa. Om du kan. Gör som jag följ alla goda rekomendationer på -AUTOPOWER/ No more shaken just stirred. | |
| Jahapp vintersulorna sitter på och problemet är nog ännu värre nu. åkte till BMW Skellefteå. Casterstag bussningarna helt slut, eventuellt stagen med, 3200:- + arb, kostnad ca 100:- . Är det knepigt att göra själv? måste man göra en framvagns inställning efter byte? Värt att byta stagen även om dom har lite kvar att ge, eller lika bra att byta när man ändå skruvat isär eländet? Det är ju inte säkart att det bara är casterstagen sa mekanikern så det är kanske lika bra att låta BMW fixa det. | |
|
har du tillgång till nånstans att vara så byt själv,det är enkelt och billigare!frågar du en verkstad om framvagnsinställning så tycker dom säkert att det skall göras bara du ens har haft bilen upphissad!dom vil ju tjäna pengar,jag ställer aldrig framvagnen om det inte är nåt justerbart som har varit demonterat,det skall inte behövas,sen kan det kanske skilja lite i storlek på bmw grejor och pirat,inte vet jag,möjligtvis bytar man styrleder genom att mäta den gamla,men en ny bil där kanske det mesta är justerbart måste man självklart ställa in den! |
|
| Tack för alla tips. Har dock redan hunnit byta, det blev byte av höger styrled också och även framvagns inställning. 6000:- slutade kalaset på, men 98% av vibrationerna försvann, Upptäckte dock oljeläckage när vi hade bilen upphissad, verkar vara ventilhus packningen. Måste tvätta motorn för att se men annars så är det en fröjd att glida fram och om ute i trafiken igen. Hade en diskusion med en kompis här om dagen om att det var så dyrt att äga och repa en BMW speciellt dom större modellerna. Visst sa jag det kostar en slant men det beror ju på vad man prioriterar. Repa min bil kostade i det här fallet 6 lax med en gammal volvo hade jag kanske i bästa fall kommit undan med hälfen, om en verkstad gjort det. Men sen då? Antingen glider du iväg med ett av vägarnas kungliga lyxslagskepp eller så rasslar du iväg med lite mindre vibrationer kanske lite mindre oljud men fortfarande skamset i en sunkig kombinerdad plast och plåtburk. jag väljer det dyrare och ädlare allternativet i alla lägen. Jag prioriterar alltid kvallitet före kvantitet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.