|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
På BMW AG säljs tidiga M3 E46 för 32K Euro, med 1-2 tidigare ägare och under 10K mil på mätaren. Om man kan anse att BMW´s handlare är seriösa så torde en likvärdig kosta ca 15% mindre hos en icke BMW märkeshandlare, t.ex. Mercedes, Honda, VAG eller liknande. Privat eller hos småhandlare torde priserna var ca 80% av BMW handlarpriser om man jämför med samma förhållande som i Sverige. Hos BMW får man väl anta att bilarna är i OK bruksskick, servade och med servicebok. De handlare som anger att bilarna är "unfallfrei" åker på saftiga böter i DE, om det visar sig vara ngn skada på bilen. Så det är lugnt köpa hos etablerade handlare. Fattar inte varför en svensksåld skulle vara värd mer än tysksåld.. typ 100-150K mer.. M3/// Mullret |
|
|
Med tanke på hur gärna svenskarna åker till Tyskland för handla starkvaror, är det ju inte konstigt om bilarna får samma pris jämförelse. varför göra sig omaket med köra bortåt 50 mil för handla brännvin och spara en 100:- lapp per 75-a? Tjänar man 100.000:- på köpa en M3 så är svaret givet. Konsumenterna bestämmer själva, fint med avreglerad marknad... |
|
|
Lars Westerdal: Visserligen tror jag inte att de flesta svenskar åker ända till Tyskland för att köpa EN flaska brännvin.... Tycker att du gör en dålig jämförelse.... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Citat " spara en 100:- lapp per 75-a " Står inte att det avser en pava. De som handlar i Puttgarden brukar fylla bilarna rätt rejält. Men, det är väl att jämföra med folks vanor. Tar folk ledigt en dag för handla vin / sprit i Tyskland och sparar runt 3-10.000:- så är det völ större risk de handlar bilar och sparar 100K. M3/// Mullret |
|
|
Jag uppfattade Lars W's inlägg som om han tyckte att det var "insane" att åka hela vägen till Tyskland för o köpa sprit. en visst håller jag med dig Mullret, klart man lastar bilen full om man e nere! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.