AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.426

Erfarenheter av Ditec i Örebro

B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Tjena alla!
Någon som har erfarenhet av Ditec i Örebro. Tänkte på Bulknckning och även lackförsegling ?
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Hej,vet ej hur duktiga de är i Örebro.
Jag hade min bil inne för bulmassage+behandling
på Diteccenter här i Älmhult.Kan bara ge dig ett råd
om du får possitiva svar vad det gäller dugligheten i Örebro
så gör det.Du kommer bli helnöjd med resultatet,det blev jag.
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Ok!
Har inte fått något svar någonstans om killarna skicklighet vad beträffar Ditec behandling på Car Shine i Örebro, men har beställt tid för en sådan så får vi snart svaret...:)
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Kunde ju vara roligt att veta vad du tycker om resultatet.
Du kan väl återkomma med vad du tycker sedan.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Dom är ju ganska nyetablerade inom Ditec, har väl bara funnits nått halvår i Örebro, har inte hört vare sig bu eller bä. Men Ditec är ju mycket bra, men det kräver ju också en skicklig och noggrann hantverkare utan det så blir ingen lackförseglingsmetod bra.

///MVH Hasso
Länk
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
tryckte ut ut en liten bula hos mr cap örebro kommer dit en snubbe från stockholm en gång i veckan.
jisses vad imponerande finns inte ett spår av bulan ändå satt den rätt taskigt till. kostade en dryg tusing men det var det värt..

mvh
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Återkommer självklart med resultatet!

Hasso....kan du rekomendera någon som gör Ditec försegling i närheten av Örebro....har ju tid på Tisdag så än finns chansen till avbeställning...:)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tycker du ska ge dom en chans, Carshine har ju funnits rätt länge vad jag vet men inte i "ditecklädsel" så det är nog inga nybörjare och dom får bra utbildning hos Ditec dessutom.
Köping ev arboga finns det Ditec om jag inte minns fel kolla på ditecs hemsida.

///MVH Hasso
Länk
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Ok..har Hasso sagt det så blir det så¨...en chans får dom!
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Hepp!
Hämtade bilen för en stund sen och den skiner verkligen...hade också en hemsk samling repor ner till på ena sidan av stötfångaren som i praktiken är borta..man ser bara lite om man kommer riktigt nära. Den lilla bucklan jag hade på ena bakdörren gick tyvär inte att göra någonting åt för det satt en list på insidan av dörren som gjorde att dom inte kom åt med sin instrument sa dom....mycket trist!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vad kostar det att "massera" ut en liten bula?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vad betalar ni för era Ditecbehandlingar?
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Hej,för mig kostade en behandling+bulmassage 4700:-
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Hej!
Jag betalade 4000 för Ditec`n enbart.
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Å det är helt sanslöst....efter att ha gjort Ditec förseglingen har jag redan fått 2 st dörruppslag med en liten buckla och ett jack i passagerar dörren på förarsidan samt förar dörren. Ska mna skratta eller gråta ?
ku
147
kuai
320CiM -04
Att du fått märken både i passagerardörren och förardörren efter Ditecförseglingen är väl bara att gråta över men dina särskrivningar får du väl skratta åt! ;)

Allvarligt talat så tror jag att det finns personer som njuter av att få slå upp dörren ordentligt, så det orsakar små märken i fina (välvårdade) bilar.
Sverige har ju Europas tredje sämsta bilpark! Så det kanske är så att alla bilister tror att alla andra också skiter i allt vad det gäller finish, för de har en rishög själva.
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Hehe..särskrivningar...jaja....gick för snabbt när jag avslutade den första....sry..:)
Och du har väl rätt....den Svenska avundsjukan kan närmas liknas med ett ord...BMW!
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
det beror ju på storleken på bilen
för en E87a får man betala 3500 kr
dessutom betalade jag 500 kr för att få glastec included

Min BMW 116i
Länk
Jag har haft min bil inne för DITEC-behandling hos Carshine i Örebro.

Om några dagar ska jag tvätta den för första gången och då ser jag ju på allvar hur det blev. men redan nu känner jag mig ganska missnöjd.

För det första har dom inte maskerat fönsterlisterna utan repat dom ganska ordentligt med polermaskinen, sen har jag sett polerosor på ena dörren.

Sen säger dom i sin reklar att dom damsuger lite inne i bilen när den ändå är inne för behandling, inget sånt med min bil.

Det känns inte 100 direkt särkilt med tanke på hur dyrt det är.

porta
Daggis: För dom pengarna du har lagt ut på en Ditec-behandling så skall du inte ha rosor på ena dörren. Åk tillbaka och fråga dem om det ingår polerrosor i priset också? Skämt åsido, du skall inte godkänna jobbet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.