|
|
|
|---|---|
|
Bara undrar om lamelldiff är standard på E21 323. Läst nån stans att det bara var tillval. Kimpan 323i -79 | |
|
Det var tillval. Men den ingick i ett "sportpaket" som rätt många valde. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Men finns det något sätt jag kan kolla om jag har det? Kimpan 323i -79 |
|
|
Japp! Det första du kan prova är att försöka att "bromsa fast den" Det är kanske inte det säkraste sättet at få reda på det men. (Polarn har o-diffat i sin 325:a men står och kålar gummi på bägge hjulen iaf.) Annars gör du så här: lyft upp bakvagnen och lägg ur växeln, sedan säger du åt kompisen på andra sidan att hålla i hjulet så det inte kan snurra. Samtidigt försöker du snurra på din sida. Går det att snurra ditt hjul så har du ingen lammel diff på bilen, är det stumt så sitter det en 25% lamelldiff under bilen. Det går för övrigt att spänna upp den så du får mera diff verkan. Se under "Tips och teknik" och sedan "mekartips". /Bonje |
|
|
Ännu enklare är att bara hissa ENA bakhjulet, Då gör marken polarens jobb att hålla fast det andra hjulet... ;-) Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Jo det var smart........ Tänkte inte på det! :-) /Bonje |
|
|
Tack för tipsen! Jag har provat hissat ena däcket i luften & lagt ur växel & hand broms och däcket snurrar lika bra för det. Det blir väl att fara till nån skrot & försöka ragga upp en lamell diff. En sån borde väl passa perfeckt, eller? Kimpan 323i -79 |
|
|
Haha...... lycka till med att hitta en lamelldiff från skroten. Jag själv har letat i ca ett halvår utan resultat. Har tittat på bildelsbasen, där hittade jag två st. med det visade sig att det inte var någon diff på dom. Tillslut fick jag napp efter ett köpesanons på BMWBörsen. Köpte en 25% lamelldiff klump från en 323:a E30 av en kille i Malmö. Jag lovar dig, det dräller inte av dom precis!! :-) Lycka till! /Bonje |
|
|
Diffbromsade E21 klumpar är MYCKET lättare att hitta än dito till E30. Tillika MYCKET billigare... Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
Ottzi |
Hallå... Kan meddela att jag i förra veckan fick tag i en diffad bakaxel till min E3 (samma som i E12 och gamla E24). Den hittade jag på bildelsbasen. Det gäller bara att ha lite tur!! Det bästa av allt den kostade bara 1000:- och det är precis hur billigt som helst!!! Det borde väl gå att hitta en till din bil. Det finns ju i alla fall en del annonser på dem i bland. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.