AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
693

dörr svåröppnad E -46 ci

Calle Persson
Tja!
Har en 328 ci E-46 -00 som e dum när man ska öppna dörrarna utifrån. Jäkligt irriterande, man måste verkligen ta i för att få upp dörrarna. inga problem inifrån. Det verkar som att det är alldeles för långt spel i dörr hantagen innan dem " tar"..
Pratade lite med BMW solna och dem verkade inte alls förvånade, dem sa att det kanske går att justera inifrån om man
river dörr sidan..

Någon som har samma problem som har gjort det och fått ordning på det?? Undrar också om nån har nåt tips hur man tar bort bakre dörrsidorna smidigast- (ska byta armstöd)..?

Tack på förhand
Calle P
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag hade samma problem på min 323Ci-00 tidigare. Det finns ett ltet runt hål under en gummipackning om du öppnar dörren, mitt för låset där det finns en torx-skruv (vet inte om det stavas så) jag öppnade skruven några varv och drog sedan åt den igen, och vips så gick dörren lättare att öppna. Dörren blev dock åter svåröppnad efter ett tag, och då jag gjorde om ingreppet lossanade skruven i gängorna och den gick inte att dra åt, så det blev att byta hela dörrhandtaget. Men du kan ju testa att öppna skruven lite och sedan dra åt den igen. Sista gången öppnade jag den väldigt mycket, så den antagligen släppte i gängan.

BMW CS #5206
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Lämna in på BMW verkstad! Det där tar dom reda på fort vad det beror på och (förhoppningsvis) kan justera. De har verktyg för sådant.
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
hade samma problem med min det hjälpte att lösa skruven och spänna igen har inte haft några problem sen dess....på bmw sa de att man måste bytta hela låskistan...men mende vill bara åt pengarna...

Länk
Ge
64
Georgio
328Ci -00
Jag hade samma problem pa min 328Ci -00, drog at skruven istallet. Nu ar dorren som ny igen. Smorj lasmekanismen ocksa!
Calle Persson
grymt-ska testa..
tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.