|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ibland upplevt problem att starta min 318Ti Compact 96'a (E36). Problemet uppstår oftast efter att jag har kört långt och sedan har bilen fått stått stilla (t ex över natten) sedan startar jag och kör mycket kort t ex bara flyttar den en parkeringsruta och sedan efter att bilen återigen fått stått stilla ett tag så efter det är den svårstartad och verkar inte tända riktigt! När den sedan väl tänder igång ryker & puffar den till lite och går/tänder lite ojämt men sedan efter att väl kommit igång så går den..! Bilen har gått ca 11700 mil. | |
|
Låter som det skulle kunna vara spridarna? Så den blir sur.Är inte säker men en tanke jag fick.Hoppas det löser sig. hjorten |
|
|
Ja, den blir riktigt "sur & grinig". Normalt sett så startar den "som en klocka" MEN de tillfällen som jag har haft detta problem vid start så har det alltid varit följande procedur: 1) Kört längre sträcka 2) Låter den stå stilla så den blir kall 3) Startar och flyttar bilen, alltså bara kör bilen någon meter 4) Låter bilen stå stilla och bli kall igen 5) Ska starta och åka = då tänder den inte riktigt, startar inte riktigt alls, hackar och efter några försök så "hostar" den så småningom igång dock lite ojämt men går efter ett tag OK. Ursäkta mig mitt ovetande "spridarna" vad är det?? Hur åtgärdas det?? Den ska som tur är in på service nu i dagarna så jag får väl försöka att luska vidare där. Men jag vore tacksam ifall det är fler andra som har erfarenheter från detta "enomen"! :-o /Granath |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.