AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
597

BMW Williams "nya" F1

Länk
Det är tydligen något jag har missat, eller är det en artikel från första april?
Ska den byggas bara "för att", eller får man verkligen ha den så - enligt rådande reglemente?
Ma
20
Mangepp
320 Coupe -93
Artikeln är skriven 2003-12-29
OK!
Inte första april, då! =)
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Låter som ett skämt.Den kommer aldrig att få ställa upp i tävlingar iaf inte med rådande reglemente.Då skulle det ju inte vara lönt för andra stall med normala F1 bilar att ställa upp..Var det inte Williams som oxå hade en bil med någonslags sugeffekt som höll den nere på banan men blev förbjuden?

hjorten
Jo, och det står även i artikeln.

Turbo, vakuum-sak, fyra bakhjul och fyra fyra framhjul - DET lär vara publikfriande!

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Tyrell Ford P34 från 1977 hade också sex hjul (!) men då var det alltså
frågan om två par framhjul... bl.a Ronnie Petersson körde denna.
Lite sköna bilder finns här Länk
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Jo jag såg det sen :-) Det kunde ju vara något, varför inte en helt ny Super F1 serie.Med riktiga monster..Som det är nu är det inte så kul enligt mig iaf,tänker på däcken.Alla stall borde köra på samma däck,eller??

hjorten
Tacka gud för GrB-tiderna, och be honom om samma tider igen - i alla motorsporter!

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
hjorten: det var lotus som kom på den ideen. Dem vann alla race och ingen fattrade deras hemlighet. Men så fort dem inte längre fick ha det så slutade dem med F1... Om jag minns rätt så handlade det inte om 1mm utan 7mm som var det mest optimala...
Värst var väl i alla fall Brabhams dammsugarbil som, tror jag, endast körde ett lopp. Om jag inte minns fel var det väl på Anderstorp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.