|
|
|
|---|---|
|
Nu behöver jag er hjälp, snälla! Det var riktigt kallt i morse när jag körde till jobbet brrrrr.... Elhissarna går inte upp och takluckan åker inte fram. Jag har kollat allt möjligt ang. elhissarna och takluckan. Det jag har kollat: 1. Alla säkringar OK! 2. Kabelstammarna i bagaget och mellan dörrarna och karmarna. OK! Hittade det felet som är så vanligt att kabeln är skavd precis vid gånggärnet på vänster sida vid bagageluckan. Har fixat till det! 3. Kontakten till takluckan OK! 4. Automatsäkringen till höger om ratten ser OK! ut. Har dock inte testat närmare, men det känns inte som det är den som det är fel på. HJÄLP! Det som jag skulle vilja ha hjälp utav er är att få reda på vart styrboxen sitter och relät till elhissar och takluckan. Har en känsla av att det är något av dessa fel eftersom att det började så smått innan. Men det hoppade alltid igång efter 1-3 min. Bra att veta innerbelysningen fungerar. har läst alla trådar som handlar om detta. Där står det nått om att de ligger på samma säkring. Till administrator: Ursäkta att jag har skrivet 2st inlägg av samma sort det blev fel. --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk | |
parolof |
Länk |
|
Kolla om att det kommer ström till reläena som sitter bredvid säkringsboxen. Kolla även att det inte är argat på kontakterna. rucka lite på dem, ibland kan det vara lite glapp i dem. |
|
|
Shyst som *** ska ut och kolla nu.... --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
JAAA! det var relät. Det var fixat på 2 min. Tog dock en timme att montera tillbaka allt annat som jag har skruvat loss i bilen :-) Jag bytte med relät vid sidan om, så om det är något annat som har slutat fungera vet jag vilket relä som skall bytas. Tack så hemskt mycket, så glad jag är nu... jag sprang ett varv på parkeringen och skrek av glädje, väckte säkert nån av grannarna som har somnat. TACK! --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
Bogge. jag har samma problem!!! snälla hjälp, VART SITTER DEN RELÄ?????? Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen |
|
|
hos mig har elhissar, kupefläkten och c låset lagt av. Vad ska jag göra???? Knapparna lyser inte fläkten surrar inte alls och c låset funkar inte på nån dörr... Iko |
|
| Byt ut comfort relay som sitter under ratten ett blått relä, prova byt med den andra för att se om vilket som är sönder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.