AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
609

Värdering 528it 00

Hej,

är intresserad av denna:
Länk

vad tycker ni andra om priset? Saknar vinterdäck, SCHiin, automat och navigator. Har min egen uppfattning men vill gärna höra er andras uppfattning. Tack på förhand!

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Max 70' :-)
//M
Hmm....:) Så mycket kan jag nog inte prutta...:) Iallafall inte innan en lökfestival..:)

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Strax under 100' kanske är rimligt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Betyder ej vinterkörd att den inte körts den vinter den har varit i Sverige eller har den aldrig rullat någon vinter?

Saknar som sagt lite utrustning men om allt stämmer så är det mycket bil för pengarna. Kolla av bilen för rost för det är ett par månader kvar på rostgarantin. Vet ej när den är uttagen men tillverkad 12/99 så det är ju minst fram till december den gäller.

Tror ungerfär som Björn...90-95'

___
//Ulf
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmm...Psykologiskt sett så tror iaf inte jag han vill gå ner mer än till "max 100' "..Längre ned i pris tror jag det blir svårt att gå för att få vagnen ;)

Ok,utrustningen var väl inte den bästa,men jag hade nog haft en minimipris på 100' om jag s.a.s. satt ut den för 110'.

Iaf innan säljaren sett responsen på nuvarande "utgångspris" osv.

Mvh Janne.
Hej Simon,

Bilen ser fin ut men verkar nyimporterad, kanske därför som den aldrig har varit vinterkörd i Sverige? Fördelen med årsmodellen är att du fortfarande har 1 års rostskyddsgaranti kvar.

Jag tycker att denna bil borde hamna runt 100-strecket. Den är i stort sett "svensk-utrustad", dvs att den har motsvarande komfortpaketsutrustning och inget mer. På mobile.de verkar motsvarande exemplar som rullat 10kmil ligga på runt 14-15k Euro hos handlare, då har en del av dessa även schiinn och steptronic.

Avsaknaden av Navi kan man ju fixa enkelt med en modern fickdator, likaså när det gäller vinterdäck till E39 som jag sett många annonser här på powerbörsen.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Hrrmm...såg inte Programmers inlägg. Blev kanske lite kaka-på-kaka i mitt första stycke :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Några bixenon fanns inte på den tiden.
Jag skulle gissa på 95 kkr.

Se till att det finns rumpvärme då de ofta saknas på importbilar som inte är välutrustade. Jag skulle inte kunna tänka mig en bil utan det.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Värderingarna verkar ligga i den härad jag har tänkt mig. Förra veckan ville inte säljaren gå med på mitt bud alls, å andra sidan var efterfrågat pris då 125KSEK, har varit tom 139KSEK innan. Finns ingen rumpvärme på den, har inte haft det på min sista bil heller dock funkar det fint utan. Har fått olika prisuppgifter på vad det kostar eftermontera dessutom. Tack för engagemanget! Gällande navigator så har jag en handdator med GPS så det löser sig..:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.