AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.468

Film: Bmw 330 vs 240 GL

Sida 1 av 2
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Dessvärre måste jag erkänna att bmw:n körde om mig tillslut, han har lite mindre luftmotstånd, men 50-150 drar jag ifrån några meter!

Länk

Mvh Eric
Haha! Skön sleeper!!
Tack för filmen

Mvh,
/Wille
Och Volvon är förståss helt orginal?
Roobe: De framgår väldigt tydligt att de är en volvo 240 GL. Klart den är orginal :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Självklart, trimning är ju inte godkänt av SBP. ;)
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
skön rulle =)

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Bra fart i Volvon, finns inget bättre än sleepers! Är det sugmotor eller turbo?

Min bil: Länk
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Det är en 940 LTT motor, dock med 18-T aggregat, V-kam, chip samt 3" hela vägen.

Kör bara med 0.8 bars laddtryck eftersom originalkopplingen inte riktigt vill vara med. Jag uppskattar effekten till 200hk, mne uppenbarligen räcker det för att köra jämt med en 330 i lägre farter.

Nästa steg är -968 spridare med anpassad programvara och 1.2 bars laddtryck, då blir det nog 50-60hk till. Men innan dess behöver jag ny växellåda och koppling :)
parolof
håll er på en bana nästa gång
Fr
72
Fraggen
330 coupe e46 -01
oväntat att nån liten moralkaka skulle slinka in:)
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Bra knuff, och kul att den inte är "stylad" med en massa skräp utan verkligen ser ut som vilken 18-årsbil som helst. Men det är nog bäst att ni inte uppnår den fruktansvärda och hissnade hastigheten igen på en tvåfilig motorväg utan håller er till en bana ;) :)

Min bil: Länk
parolof
Ja, det är inte alla som använder backspeglarna, Länk

iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Det är alltid tråkigt när det händer olyckor. Jag är inte en förespråkare av vårdslöshet i trafik, i stan och där det finns fotgängare kör man inte fort.

Men att köra om två bilar på dubbelfilig motorväg och därefter få tre kilometers raksträcka utan en bil i sikte anser inte jag vara speciellt farligt. Att en bil svänger ut framför sig är svårt att gardera sig emot. Visst, marginalerna misnkar med ökad hastighet, men vi hade nog bara runt 130 när bilarna passerades, således en ganska normal omkörning.

240:n är inte original i chassiet heller, Ställbara dämpare, riktig sänkningssats och lågprofildäck hjälper till.

Fr
72
Fraggen
330 coupe e46 -01
Parolof , inte säkert att alla använder backspeglar på bana heller om man kör om nån så det är svårt å gardera sig mot tyvärr
parolof
Fraggen, jämför inte förare på en bana men Svensson med farthållare halvsovande på väg till svärmor och felinställda backspeglar. Personligen tycker jag sådan här trådar borde tas bort.
Frågan är ju varför den halvsovande Svensson helt plötsligt skulle få för sig att byta körfält.

Flåklypa
Fr
72
Fraggen
330 coupe e46 -01
parolof förresten, varför har du ens en 318is? hade det inte räckt me en 316 me tanke på att du knappast gasar eller så va?:D
parolof
den har jag köpt för att blåsa om trimmade 240, när luftmotståndet ökar;-)
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
hmm..318 vetefan om jag inte spöar i toppfart också.. :)
hahaha mycket rolig snutt...grymt sleeper bygge måste ja säga....
en sådan skön 240 hade ja en gång i tiden fast min va rostig o taskig i lacken trots sina 280hk...sååå kul med sleeper...

*HAHAHHAHAHAHAHAHA*
hehe den var kung!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.