|
|
|
|---|---|
|
Tänkte jaga en 540 E39 på de tyska jaktmarkerna om ett par helger. Tänkte höra om ni har några direkta tips och på vad man kan passa på att införskaffa i Tyskland till bilen när man ändå é där? | |
|
I första hand är det väl varor till dig själv som är bra idé att införskaffa ;) Tidigare var ju t ex däck värt att köpa med sig men knappast längre. ___ //Ulf |
|
|
Ja bilen lär väl gå tungt hem... :D Men nu tänkte jag utöver de på just bilgrejer. Däck får man ju hoppas det sitter bra på när man köper. |
|
| jag brukar alltid köpa bilvårdsprodukter. Dom brukar vara ganska mycket billigare i stora varuhus i T än här hemma i små detaljhandlers. Även på stereo-sidan kan man göra fynd. Slutsteg och högtalare går att hitta betydligt billigare än hemma. Skivor, dvd-spelare, verktyg o.s.v. är oftast billigare i T. | |
| Jag köper alltid en massa tyskt pålägg när jag är nere. :-) Exempelvis jaktwurst, bierkugel (korvpålägg), tysk skinka, salami m.m. Inte för o spara pengar, snarare av den enkla anledningen att dessa delikatesser inte går att få tag på i Sverige. | |
|
Oljor som TWS och SLX finns billigare om man letar i Tyskland. Mvh |
|
|
Originalreservdelar och tillbehör var betydligt billigare förr, har inte full koll i dag men det kan ju vara värt att kolla upp. Sist jag handlade delar var det motsvarande vår svenska moms men så bra är det kanske inte längre. Att serva bilen är en trevlig upplevelse då man får ett betydligt trevligare omhändertagnade än på många ställen i sverige. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
ET20 |
Originalreservdelar och tillbehör är fortfarande billigare, uppskattningsvis ca. 20% billigare! Den prisskillnad som tidigare fanns för bilimport är nästan helt borta, dock sa är begagnatmarknaden betydligt större sa man har mer att välja pa! PS. Bor själv i Hamburg! DS 330 Ci cab -02 ///M |
|
Att marknaden är större pressar även priserna. Det är billigare att köpa i Tyskland, iaf om man väljer en hyffsat "dyr" bil för runt 150.000:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.