AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.719

518i, vad göra?

Sida 1 av 2
518i slow mobil
Jag har en 518i som jag inte vat vad jag riktigt ska göra med. Det ska i en sexa i vinter, det e säkert. men innan dess ska mycket annat till. vad tycker ni jag ska investera i? spoilerpaket? Gälar? Alla förslag är välkommna

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
th
130
thias
323 -96 M-optik
bättra på väghållningen men supersänk inte, behåll 518 emblemen uppgradera bromsarna, om du ska ha dubbelt avgassystem göm ändrören, kort sakt bygg en sleeper, finns inget roligare.
518i slow mobil
Har redan ryckt emblemen. dubbla ändrör ska det bli. 3" hela vägen med dubbla 2" blås, lite diskretare.... Väghållning, sänksats. Från?

Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Gälar är bara fult tycker jag.
Men annars tycker jag du borde sänka bilen.
Finns överallt att köpa. www.bildelsimporten.se, www.europadelar.se...ja överallt. kolla runt på nätet.

Annars är det ju fälgarna som gör bilen så 16" eller 17" är inte helt fel. För 6000 får man fina med däck(begagnade). Kjolpaket är ju snyggt, men ycker personlingen att M-paket är det enda som duger riktigt bra på E28. Det kan du hitta begagnat för 2-3000 kr.

Hursomhelet, lycka till. Skulle va kul med lite bilder på bilen till E28-registrets hemsida ;) så maila gärna till mig

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
518i slow mobil
Bilder och allt kommer upp när digital kameran anländer i brevlådan. Kan vara lite läckert med gälar på sidan. Har inte hört eller sett en e28a med det. kul att vara udda... Sänkning kommer. Tänkte mest på vilket som vara prisvärdast, först blir det stuk á la garage..... sen blir det ordentliga saker. EBC belägg blir det i alla fall fram+bak. 17" blir det kanske efter vintern om det finns ett bra pris....

Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk

Här är en E28 med Z3-gälar.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om jag var i dina kläder skulle jag sålt 518 och köppet en 528/535 att utgå ifrån.Men det har du säkert fått höra mer än en gång, eller hur?
Hur länge kommer du att behålla bilen, och hur mycket pengar är du beredd att lägga ner?
Förutom motorn, så satsa på sänkningssatts+riktiga dämpare, m5ans bärarmsbussningar och kanske m5ans krängningshämmare.
Samtidigt går du givetvis igenom alla bussningar, och byter alla dåliga!
Givetvis uppdatera bromsarna så du kan bromsa, när du är med på banträffarna! 750 ok och skivor biligaste sättet och få BRA bromsar på en e-28.
Som Tompa säger på med m-paketet, om du ska sattsa på synlig styling, dessutom så är det areodynamiskt riktigt. Höjer faktiskt topphastigheten på en e-28.
Vita blinkers, är kanske inte helt fel.Gör faktiskt en heldel på utsendet, lite modernare look.
Eller....köp min 535/545ti till hösten (om jag säljer)
518i slow mobil
Har väl hört det cirka 100gr per dag. Om jag får jobb e jag villig att plöja ned ca 20 000kr tror jag....

Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
Blykälkeraggaren
JAPP ja kan garantera att han hör de 100ggr/dag då antagligen ja står för många av dom... =)
RAK 6a ska de va

Omega 3000 24V och tuggummitechno är bil det!
518i slow mobil
Precis, du står för nästan alla.... ca 3-4st kommer från oberoende källor.... Men seriöst, vad ska man göra då?

Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
jag är en av dom oberoende källorna he he he
ha det bra på lovet din gamla bmw mupp

ska du hänga i ratten i bilen snart då?

jag tycer du ska skita i hjälarna iallafall det ser ju ut som leksaker från stor&liten satsa på en fet motor istället

518i slow mobil
Ska bli gälar och motor..... roligare så.... ville inte du ha fälar på Forrden? Hur går det med den förresten? Blir det något köp eller?

Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
jag tror jag skiter i det där gamla liket köper nåt som e fräshare från början kanske en bmw men INTE en 518 det ska du få va ensam om kanske en 318 320 eller nåt bara den inte sliter hål i plånkan när försäkringen ska betalas men än så länge lever jag efter djungelordspråket när en bmw sexa ylar ryser Sverige. vi syns på Grönlunds imorrn din gamla fjollfyraraggare..............................

518i slow mobil
Visst. Ford e kanske inte något kul att ha, men den e ganska billig... BMW e det rätta i slutet!

Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
Blykälkeraggaren
ÅPEL ROCKAR!!!!!

Ska man ha kul ska man ha sex!!
518i slow mobil
jo, den va helt klart mer än ok!

Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
Blykälkeraggaren
jodå ett sjuhelvetes drag tycker ja=)

Länk
Blykälkeraggaren
Även en aut kan spinna=)

518i slow mobil
jo, bra också... opel e bra ibland...

Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.