|
|
|
|---|---|
|
16000 mil, svensksåld, 100%rostfri, allt original, inga som helst fel eller defekter. Hur mycket kan den vara värd? Min Bil - Länk | |
|
Beror väldigt mycket på skicket... är den i tipp topp skick och alla papper finns på bilen, så ett slutpris på cirka 25 000 - 35 000 kr mycket beroende på utrustning. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Låter som en av dem finaste på din beskrivning iaf... 16000mil är extremt ovanligt idag på en -88. Beror på vad du(eller en annan köpare) vill ge och säljarens iver att bli av med den naturligtvis,men över 20' bör den hur som helst vara värd,bortåt 30' om den i övrigt innehåller vad man vill ha när man handlar en 3,0 M30. Jag skulle dock betänka att det just är den "lite mindre åtråvärda" M30 motorn så JAG skulle nog vilja säga att den måste vara nära det sällsynta skicket "toppskick" för att komma ifråga att gå över 30 tusenlappar i värde iaf.. Bilder? skinn? diffbroms? Acc? Mvh Janne. |
|
|
Vi har redan köpt bilen, står på verkstad nu för däckbyte, oljebyte och så vidare. Inte rostfläck nånstans, inga repor eller små skrapmärken i lacken. Bilen är verkligen i mycket bra skick. Alla papper finns, t.om bes.papper från många år tillbaka. Bilen har stått i värmegarage sedan 1998! Allt är original och det är så vi ska behålla den! Min Bil - Länk |
|
|
Inga bilder än, det kommer under veckan om så önskas. Ingen speciell utrustning. Ac, plyschklädsel, läslampor fram....standard. Inga tillval. Hur vet man om det är diffbroms? Min Bil - Länk |
|
|
Ok,vad menar du när du säger original? Dvs ingen extrautrustning alls eller? Säkert en fin bil,törs man fråga vad du gav för pärlan? Mvh Janne. |
|
|
Om du har diffbroms? Tja..Lättast är väl att hissa upp bilen på bara ena sidan o försöka snurra det som då är i luften,går det "superlätt" så har du ingen diffbroms. Kolla också din utrustningslista,brukar finnas under något av sätena eller under baksätet. Ac är då extrautrustning iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Ok,bäst att skriva lite till :) Se då till att du inte har någon växel i heller+att du bör vara lite försiktig,dvs tryck någon plankbit eller annan stoppkloss framför/bakom framhjulen/bakhjulet t.ex.,kan ju i värsta fall rubba domkraften vid rullning i dina försök o skada bl.a underredet.. Mvh Janne. |
|
|
OK, ska kolla det där med diffbroms under kommande helg. Gav endast 13.000 för bilen :) Gubben som haft den sedan 1995 visste inte så mycket om bilar :) Min Bil - Länk |
|
|
13' är inget annat än ett klipp skulle jag vilja säga..Grattis till en mycket bra bil ,om den är i det skicket som det verkar på din beskrivning och även BÖR vara med 16000mil. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.