|
|
|
|---|---|
|
har ett litet problem dom bytte ju tyvär utseende och upp hängninge mellan 84:a och 85 så upp hängningen ej är i mitten..! men okej det går att fixa men jag har inte komit rikigtp å hur än har några sätt men skulle villa höra någon fel..? om det är någon som har byggt om en nydligt..? för tyvär så finns det ingen diff som passar direkt.. tacksam för svar //Danne | |
Paap Reeder |
.... bara du gör fästet tillräckligt starkt på det "nya" stället i bakre rambalken. Blir inte mycket plåt kvar att fästa i på vä- sida. När du sedan acc på 1:an blir det litet moment som skall tas upp på det bakre fästet. Ca 17 ggr smartare och enklare är att leta rätt på det rätta slutväxelhuset ... d v s det "lilla" slutvxlhuset .. till din bil. Sedan skiljer sig väl även drivaxlarna mellan stora och lilla slutväxelhuset ?? .. inte riktigt säker men kolla i ETK´n. Varför skall du sätta det stora "huset" på din bil? Vill du ändra utv kan du söka efter lämpliga drev från E 3, E 12 eller E 28:or med lilla huset. MVH /// Paap R |
|
okej jo jag har löst problemet..! jag kommer att sätta en ny platta upp under karrosen i det gammla fäste ca 10m.m. tjock och sedan bara typ samma tjoklek på stag ja va ska man säga typ man svetsar typ fast romber dom så dom kommer ovanför detta feste jag å brossan satt och räknade och det skall inte vara några problem med att det skall hålla iaf.. och som sagt drivaxlarna är mycket tjockare på denna axel men det är behövligt med tanke på att mna kommer att få lite mer att köra med än original så.. jag hittar ingen klump och nu har jag en hel bilm som jag har tagit sakerna ifrån asså hela bakaxeln komplett vill ha skivor bak..:) så jag skall iaf pröva med detta det håller u så länge det håller är les på å slita av det gammla festet hela tiden..! ha pajjat 2 st nu så..:( //Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.