|
|
|
|---|---|
|
Hej kan jag ha dumpventil på min e36 a 318is 94. Jag har inte turbo. Kan bilen ta skada? Är det bra för bilen. BMW är kvalite shoo!! | |
| Utan turbo är det en omöjlighet med dumpventil | |
| Det är inte omöjligt, det ger bara ingen som helst effekt. Den enda skillnaden är att du kommer få 1000-1500 kr mindre i plånboken.... | |
| Snälla sätt inte på dumpeventil ! Ialla fall inte på en insugsmotor, fyfan så B. | |
| Glöm inte laddtrycksmätare ifrån danmobilty bara :| | |
|
vanosomsanåt,, hur kan man få en dumpventil att pysa på en sugmotor? förklara det. /adam |
|
| bmw_87: Just det jag säger, DEN FÅR INGEN FUNKTION. Men det går att sätta dit om man vill det (varför får du fråga den som gör det) | |
| jo men vart moterar du den? avgasröret eller? lite nyfiken... | |
| Brukar de sitta på avgasröret kanske? Som du kanske vet släpper dumpen ut övertrycket som bildas när man hastigt släpper gasen och spjället stänger för insuget. På en sugmotor blir det inget övertryck och därför behövs det ingen dump. Därmed inte sagt att det är omöjligt att sätta dit en för det. Men jag rekommenderar att inte sätta dit en. Nöjd nu? | |
|
jag tyckte det lät skumt.. jag vet mycket väl hur en dump fungerar. men att sätta det på en sugmotor lät helt korkat. jag ska inte göra det.. jag var bara nyfiken på hur man skulle göra.! tack nu är jag nöjd mvh adam |
|
|
Ja du sättger på en turbo på bilen å då kan du sätte på en dump! Min bil Länk |
|
| Varför är det önskvärt att bilen pyser vid gasuppsläpp? Själv skulle jag rodna varje gång jag växlade om det fanns människor i närheten. | |
| Pyset är en sidoeffekt av att trycket går ur. Den primära funktionen är ju att behålla hastigheten på turbinen vid växlingar, så att turbon laddar snabbare när man gasar igen och att skydda turbinen från tryckstötar. Vill man slippa pyset finns återcirkulerande dumpar. | |
|
Nån som har nån erfarenhet av att montera kompressor på den bilen jag har? Tacksam för all info jag kan få om detta ämne. Mvh // Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.