|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har problem med bakrutespolningen på min 525 ia touring -01 e39 Den funkar inte men torkarn funkar. Är det en egen säkring till spolarn på bakrutan? Det står ju bara på tyska i säkringsdosan fast det är en Svensksåld bil. Vad kan det vara för fel? | |
|
Trasig polar pump kan man tänka... ( har bytt två st själv..) eller, om du det droppar spolarvätska; slangbrott vid pumpen Pumparna sitter bakom höger framhjul, innanför innerskärmen, kostar ca 300:-/ st på BMW, glöm inte byta det lilla gummit mellan pumpen och tanken när du byter För en "quick-and-dirty-fix" tar du den identiska spolarpumpen till intensiven ( den på höger stötdämpartorn) och monterar nere vid tanken och byter den i motorrummet senare då den är klart mera lätt åtkommlig.. Lycka till!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej, Hade aeven hjag proiblem pa min 540 gaellande detta, att ' sprutan' inte kommer upp fastaen man hoer att pumpen gar...????? Det var bara att ta en nal och rensa ut hallet foer sprutan, och sen gich det som smort!!! Om du inte hoer att pumpen ' pumpar' alls, sa aer det kanske pumpen sjaelv som gatt. De gar raett ofta om man inte anvaender dem 1-2 manader. Mvh Marineutter! |
|
| Är det ingen egen säkring till bakrutespolningen som man kan kolla först? Så man kanske slipper skruva isär | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.