|
|
|
|---|---|
|
Skall byta vattenpump och kylarvätska på en 528 touring. Kan inte hitta avtappningspluggen. Den verkar inte sitta på samma ställe som på 328:an jag hade förut. Nån som vet var den är. Eller tappar man ut vattnet på annat sätt? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! | |
| Tror den sitter nertill på kylaren nånstans. är tom märkt på tyska avtappning | |
|
Länk Nummer 2 på bilden |
|
|
Tappar man inte bara ur kylaren om man använder den? Har gjort det och fick ut kanske 4liter. Men det går ju bra mkt mer i systemet. Borde väl sitta en på blocket nånstans också? Det har det gjort på mina e36:or i alla fall. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det sitter en plugg i blocket under grenrören en bit bak på motorn, rätt stor bultskalle M14 gissar jag på. Jag fick använda den som hållare för att spänna fast motorvärmaren mot blocket (Calix). ///MVH Hasso Länk |
|
Har gett upp för dagen. Kan jag maila bilder till dig imorrn hasso? Knäppte lite under. Få se om du kan identifiera vilken det är på bilderna. Sitter en calix blockvärmare på denna 528 också. Dock sitter den fastdragen på en pinnbult med en mutter. Tycker att det borde se lika ut som på 328:an jag hade förr, och den hittade jag den rackarns bulten direkt på. Nåt som är mysko... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Calix gjorde nog om konstruktionen på fastsättningen som dom hade i början så man slapp tappa ut all kylarätska bara för att få fast värmaren, Defa kom ju senare med en bättre och smidigare montering, så det kan skilja på de tidigare och senare M52. M52TU har nog inte riktigt samma element heller har jag för mig. Åker till Frankfurt i natt och är inte hemma förrän onsdag. så du lär inte få nått svar innan dess. Pluggen är nr 4 på länken. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.