|
|
|
|---|---|
|
Det är ett jäkla gnissel från min ratt när jag svänger. Det går även lite, lite trögare än normalt att svänga. Ett klockrent fall av slut-på-servo-oljan trodde jag men där var det fullt. Vad kan det bero på? Det är en 325i -93. | |
|
Upplever oxå ett gnisslande ljud ibland från min ratt. Men jag tycker att det låter inne i bilen så att säga. Låter som om missljudet kommer från "styraxeln" precis vid ratten. Låter ditt som om det kommer utifrån eller? Mvh Jimmy |
|
|
Nej, precis som du säger så låter det som om det kommer inifrån. |
|
| Typiskt e36 problem (ungefär samma somnär gaspedalen gnisslar). Gäller att försöka att komma åt och smörja så går det över. | |
|
Tackar! Hoppas att det är så enkelt. |
|
|
Tog upp det här med Perra(?) på Per Larsson bil och motorteknink i Huddinge när jag lämnade in bilen där. Han sa att det var nåt metallstift som glider längs en metallskiva/bricka när man svänger (för att få kontakt till tutan? Eller airbagen?). Väldigt svårt att bli av med ljudet (smörja) enligt vad jag förstod... Nåt man får leva med kanske? //Koffe |
|
|
Det var faktiskt Per som sa åt mig att det var servo- oljan. Men han hade iofs lite bråttom... |
|
|
Problemet med gnissel från metallskenan (+ till signalhornet) löses enkelt genom att smörja denna med kopparpasta. Plocka bort ratten så blir det uppenbart var "åtgärderna" skall sättas in. |
|
|
RG: "Plocka bort ratten" är inte det ett litet risk moment när det gäller airbagen? Kan inte den lösa ut när man kopplar ur resp. in den? Vad skall man tänka på? MVH Jimmyboy |
|
|
Bifogar en bra länk som presenterades på maillistan: Länk Denna lösning gäller E34 men borde gå att applicera på E36 modellerna också. |
|
Donk |
Är gnisslande gaspedal ett typiskt E36 problem? I sådana fall har jag ett sådant... Någon som vet hur man åtgärdar detta? |
|
Gnisslande gaspedal verkar vara ett BMW problem! Finns i min e30 också:-( /Kristian |
|
| Var finns sådant stift att köpa. Mitt e slitet tappar kontakten. | |
| Skruva bort ratten och pressa in nytt fett i kullagret du kommer att se | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.