|
|
|
|---|---|
|
Som topic lyder.. Har letat men inte hittat... vilka färger på kablarna.. eller var sitter c-låsmodulen (ZKE).. orkar inte riva dörrsidan för att se kabelfärgerna.. (taskiga clips).. "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" | |
|
Ta bort: Handsfacket skivan ovanför fötterna plastbiten som är för högtalarna Sen då sitter den där , en bit ovanför högtalaren. Färgerna kommer jag inte ihåg, orkar inte riva på min för att kolla. Står klart o tydligt i t.ex kopplingschemat för Cargard om man väljer BMW E36, åk på ngn verkstad som mont. larm (Cargard) och be om att få ett schema för E36, då haru alla färgerna där :) |
|
|
Hittade färgerna.. men kablarna lirkade jag ut ovanför högtalaren vid förardörrn.. hähä.. alla sätt är bra utom dom dåliga.. :)= Tack iaf.. "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Jasså :) Ja, det har du ju rätt i. Jag tycker bara om när man kommer åt lätt :) Jag satte ju enheten bredvid rattstången, borrade hål o skruvade fast den i röret som går där, först gruvade jag som rackarn för att få kablarna till andra sidan, tänkte att det skulle bli lite drygt att lirka dit dom.. Vart dock mäkta förvånad när det är värsta tunneln längst bak mot torpedväggen, kan ju fan pula igenom hela benet där nästan :) Gäller E36 alltså.. |
|
|
HaHa.. sant! Läste nånstans att man kan lägga (+) på pin24 resp. pin25 på c-låsmodulen och på så vis få en skiftande funktion (läs: lås och lås upp).. Nån som vet om detta stämmer?! "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Ingen som vet nått om pin24 och pin25? "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Nån måste ju ha monterat sitt larm själv!? INGEN som använt pin24 och pin25? "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
CuteStoffe |
24 25 stämde inte i mitt fall förutom att massa säkringar gick! tog och klipte kablarna till c-låsmodulen blå/grå öppna, koppla ena kabeln mot c-låsmodulen samt andra mot c-låset (dörren) och vit stänga, koppla ena kabeln mot c-låsmodulen samt andra mot c-låset (dörren) samt jordade ena kabeln från larmet samt satte 12+ på den andre.. du har förmodligen 6 kablar till c-låset.. värkar svåra en de är! |
|
Vänta nu!? Lägger man (+12V) mot endera c-låset's kablar (blå/grå resp. vit) så låser/låser man upp.. eller har jag fattat fel!?? Eller ska man polvända kablarna också?? D.v.s.. när man skall låsa så lägger man (+12V) mot VIT och jord mot BLÅ/GRÅ.. och när man skall låsa upp så lägger man (+12V) mot BLÅ/GRÅ och jord mot VIT.. Eller!?? "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
CuteStoffe |
gör du så har du nog inge elsystem kvar:) nää men man lägger 12+ mot batteriet gärna med en säkring samt jord mot chassiet.. resterande 4 kablar från c-låset kopplar du som jag skrev.. vad är de för larm du har kanske jag kan hjälpa dig exakt.. |
parolof |
finns kanske lite hjälp här, scrolla ned en bit Länk |
|
har kollat på den där sidan.. det är ett Carguard 950s.. "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Här är en länk till hur jag hade tänkt mig det: Länk "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
när jag gjorde den där operationen var man tvungen att koppla in sig med ett par relän någonstans vid modulen ovanför handsfacket. har för mig att det var några vita och blå kablar men det var tio år sedan så jag kan ha fel. Att koppla in sig på styrkablarna till c-lås motorn gick inte för det är någon slags kodad signal i dem. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.