|
|
|
|---|---|
|
Check engine lampan bytte jag på min men den lyser bara hela tiden ??? kan det vara så att den inte är inkopplad till själva "systemet"? Pedal testet funkar inte heller på min bil så måste jag koppla in den tro ? som den andra tråden "check engine på en 730 -91" ? Fyyy vad jag frågar mycket, men som man fick lära sig när man gick i skolan -Frågar man inte får man inga svar ! //Stefan | |
|
Hej jag känner igen pronlemet från mina gamla e28:er o problemet måste bero på att du har nåt fel på motorn eller så är en givare kass. Det finns 2 sätt att lösa detta problem på: 1. åk till en BMW verkstan o be dom nollställa - det kostar mellan 50 o 100 kr. 2. ta till våld, tag ut instrumentpanelen o koppla bort lampan. Lycka till! |
|
|
Aha , jag har då kopplat bort lampan iaf, men Pedaltestet ? ska det funka på min modell ? eller funkar det bara inte pga att check engine inte är som det ska ? //Stefan |
|
Paap Reeder |
... finns väl ingen C E- funktion på e 28?? MVH /// Paap R |
|
Länk |
|
|
Nej det finns ingen CE funktion på e28 men det gör på e34 o alla bilar har ju samma grunduppbyggnad // Peter |
|
| Hur är det då med E32 ???? C-E finns väl på den eller ??? | |
Paap Reeder |
Tveksamt om uppbyggnaden E28 <-> E 34 instrumenthus kan sägas vara lika i grunden ty på e32/34 ligger mycket av "boxövervakningen" inbyggt i själva instrumentpanelen medans det på E28´n så finns bara uttag för info till färddatorn ang speed och varv. Därutöver finns bara Check control-funktionen på E28. På min M535:a finns i a f ingen C E- funktion vare sig på kortet eller på kopplingsschemat för motorelektroniken. Min är sv. såld. Kanske finns det "nått ytterligare" på importbilar? MVH /// Paap R |
|
Skulle vara intressant att få veta, min är en importare från Tyskland, vad ska man kolla efter? nummer i papprena eller på REAL-Oem eller ? förslag ? //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.