|
|
|
|---|---|
|
Hejsan En kompis hjälpte mig idag att byta bromsbelägg på min 740 E38 1994 och allt gick bra men lampan indikerar fortfarande "bromsbelag prufen". Fram så var beläggen helt slut och bak så var det cirka 30% kvar. Bmw Beemer | |
|
Dum fråga kanske, men ni bytte väl slitagevarningskontakten oxå ?? MvH Thomas |
|
|
Hejsan Nej vi gjorde inte det jag beställde bromsklossar runt om men fick inte med nån kontakt. Köpte inte bmw originalklossar utan nåt annat fabrikat som var mer än hälften så billigt än originalen. Bmw Beemer |
|
|
Vad jag vet får man alltid köpa slitagevarnaren separat, den får också bytas varje gång den larmat eftersom den pajar första gången den larmar. Finns nog på biltema mm för små pengar. //Magnus |
|
|
Hej!! Okej jag tackar för svaren skall köpa en ny. Bmw Beemer |
|
|
Läs även Länk om nollställning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kostar inte mycket på biltema heller... på min E46a så sitter den vid vänster framhjul.. kanske sitter på samma ställe på din? mvh Daniel |
|
|
Hejsan Ja det sitter en vid vävster framhjul och en vid höger bakhjul. Bmw Beemer |
|
|
Tack för alla svaren. Är väldigt tacksam för det. Bmw Beemer |
|
|
Se bara till att stiften är raka och var försiktig när du byter. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.