|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Uppdaterade tidigare ikväll navin från V17 till V25 och måste säga att det ser lite modernare ut nu men jag saknar funktionen att kunna se färddatorn samtidigt som radion i skärmen och om jag förstått det rätt så kommer jag inte heller att kunna få upp färddatorn i displayen i instrumenthuset. Får se om jag inte byter tillbaka till V17.1 istället. | |
|
Saknar också kombinationen av radiokanal och färddator men det är flera andra saker som är kalas med den nya så jag kommer inte att byta tillbaka... Det där med färddatorn i instrumenthuset förstår jag inte vad du menar med? Om det är förbrukning, återstående, tid, datum, etc som man kan stega igenom genom att trycka på knappen på blinkerspaken så funkar det precis som tidigare. ___ //Ulf |
|
|
Det jag gillar är ju att den hela tiden lägger ut vilken gata du kör på samt att den även visar höjd över havet. När man använder navin så har man både karta och textinstruktioner samtidigt. ___ //Ulf |
|
| Okey då kar jag missuppfattat ett inlägg jag läste tidigare där jag förstod det som att den funktionen försvann(att trycka fram på blinkersspaken). Jag testade nämligen inte det igår. | |
|
Hej, Hur ser man vilken ver man har ? När jag går in i "setupen" så står det SW 3-1/40.. Jag har dom funktionerna som "Programmer " beskriver ang att man ser vilken gata man kör på och M Ö H. Jag har även pilar och symboler för rondeller till höger och kartan till vänster i displayen vi navigation. Kan även ha Radio + Pilar LR Färddator + Pilar vid navigation.. Har ofta problem med "Dest. guidence not possible" ute på "landet" men den funkar bra i stan.. Kan kanske bero på att jag kör med en "gammal" kart cd från 2001 ? Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: Jag har den senaste och den heter SW 3-1/63. Hade tidigare SW 3-1/20 (har jag för mig). Jag kör med Skandinavien 2004-2. ___ //Ulf |
|
|
Hej! Och då undrar jag hur man bär sig åt för att uppgradera? Har nog standardsetupen tror jag... Rekommenderas upgradering? Carl |
|
|
Carl 123: du kan kolla vilken version du har genom att i menyn välja setup. Uppe i högra hörnet så står det något typ SW 3-1/20. Det är dom sista två siffrorna som ändras då man uppgraderar och den senaste versionen av MKIII är SW 3-1/63. Skillnaden mellan t ex 1/20 och 1/63 är ganska stor då den senare har ett snyggare gränssnitt med möjlighet till split screen, dvs du kan se mer info på samma gång. Att uppgradera verkar inte vara helt riskfritt då vissa har fått problem men i princip så kan man ladda ner en av de senare versionerna från nätet + att man behöver en key-CD. Sedan finns det instruktioner om hur man går tillväga. Viktigt att tänka på är att när man bränner sina CD-skivor med den nya programvaran är att man gör detta på kvalitetsskivor och på så låg hastighet som möjligt. Här är några gamla trådar med rätt mycket info: Länk Länk Länk Länk Det finns ännu fler trådar så det är bara att söka. Självklart kan man även köra in på BMW och be dom uppgradera men det brukar ju kosta en slant. ___ //Ulf |
|
|
Programmer, tack för info! Spiltscreen på min 4:3 blir det inget av med eller hur? Carl |
|
|
Ah, trodde du hade en 16:9 i och med det var en 01:a...Vet inte exakt vika möjligheter du har när det gäller uppgraderingar men det finns en del experter här på forumet som säkert kan ge bra svar. Vill du uppgradera till MKIII med 16:9 så finns här lite dagsfärsk info Länk ___ //Ulf |
|
|
Programmer, tack! Carl |
|
|
Carl 123 - splitscreen fungerar rent förträffligt på 4:3-skärmen. Mvh Björn |
|
|
Men han måste väl ändå uppgradera navienheten till MKIII? ___ //Ulf |
|
|
balmgren, det börjar låta kul! Det är inte så att Du pallar ta en bild eller så och lägga upp? Eller om Du vet var det kan finnas bilder på spit screen 4:3? Carl |
|
|
Länk Carl -> Som programmer skriver så måste du ha en Mk3 eller Mk4 för att splitscreen skall vara tillgängligt. Mvh Björn |
|
|
Alltid är det nåt hinder... ;-) Vad har jag? Nån som vet? (standard i -01) Carl |
|
|
Carl 123: OM du går in i setupen så står det ex SW 3-1/63. Första trean står för MKIII och står det då en 2´a så har du med andra ord en MKII.. Mvh Jimmy |
|
|
Du har MKIII (Hittade detta) "The MKIII system is installed on all 3-Series produced after 6/2000 and all X5, 5 & 7-series produced after 9/2000 through the end of the 2002 model year." (X5World) Länk |
|
|
Nu har det kommit V26.0 till MK4 OBS denna funakr inte på MK3 och lägre då skiter sig hela systemet.... Det blir birdview mm mm Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
Hmm Asken. Detta låter ju mycket intressant med v26.0 Och var skulle man kunna hitta den...............förutom hos BMW :-) |
|
|
tobmag: Just nu knappt ej en shos BMW. Min ÅF har inte fått den än. Kommer snart dock:) Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.